جهانگردی

سافاری دبی و کویرگردی هیجان انگیز با تفریحات ویژه

Rate this post

احتمالا وقتی صحبت از جاهای دیدنی دبی می شود، فکر و ذهن شما هم به سمت برج های تجاری تفریحی لوکس و آسمان خراش های مدرن این شهر می رود و شاید کمتر کسی به فکر کویرگردی در قلب زمین های شنی و ماسه ای جهان در نزدیکی دبی باشد. سافاری دبی می تواند یک تجربه متفاوت و هیجان انگیز از سفر شما به کشور امارات بسازد که تا سال ها در خاطرتان خواهد ماند. مناطق کویری در اطراف دبی، معروف ترین کویرها را در دل خود جا داده اند؛ توجه ویژه مسئولین این کشور به حوزه گردشگری و جذب توریست، باعث ایجاد تفریحات هیجان انگیز و مختلف در دل کویر کرده است. سافاری آن هم در دبی می تواند به سفر شما هیجان و لذت مضاعف ببخشد.

این مطلب جامع در مجله سفر،  گردشگری و جهانگردی سفر پیش را به هیچ عنوان از دست ندهید.

سافاری دبی کجاست و چه ویژگی‌ هایی دارد؟

احتمالا می دانید که سافاری به معنای هر نوع فعالیت گردشگری در زمینه آشنایی با طبیعت های مختلف، آشنایی با زیستگاه های جانوری و حیات وحش است و جزو جذاب ترین تفریح ها در دنیای امروزی به حساب می آید. ماجراجویی در دل کویر در کنار تفریح های جذاب فرصت خوبی برای لذت بردن از طبیعت در کنار دوستان و خانواده است.

این روزها سافاری دبی به یکی از محبوب ترین تفریح ها برای مسافران دبی محسوب می شود و بیشتر مسافران چندین ساعت از روز خود را صرف تفریح در دل کویر می کنند. حتی فکر اینکه بر روی شن و ماسه نرم در زیر آفتاب اسکی کنید، سوار شتر شوید و موتور سواری کنید هم جذاب به نظر می آید؛ چه برسد به لندکروز سواری با سرعت در کویر یا صحرانوردی در کنار دوستان که قند در دلتان آب می کند.

همچنین بخوانید:  موزه معصومیت استانبول، بیانگر داستانی عاشقانه!

همانطور که می دانید، بادیه نشینی از آداب و فرهنگ های اصیل قوم عرب محسوب می شود. علاوه بر کویرگردی و لذت از تفریح های مختلف، می توانید با فرهنگ گذشته عرب ها نیز به خوبی آشنا شوید. برنامه های رقص سنتی و چندین مرسام سنتی دیگر را هم می توانید شاهد باشید. در طول سافاری دبی، تفریح کویری های زیادی انتظار شما را می کشد. در ادامه ما را همراهی کنید تا تمامی آنها را معرفی کنیم.

 

تفریحات متنوع و جذاب در سافاری دبی

از همان لحظه آغازین پا در دل کویر می گذارید، حتما دلتان میخواهد که هر چه زودتر تمامی تجربه ها و تفریح های هیجان انگیز کویری را تجربه کنید؛ اگر بخواهید تمام تفریح ها را تجربه کنید باید به فکر بادیه نشینی و شب نشینی در کویر هم باشید؛ البته دیدن ستاره های کویری درخشان و آشنایی بیشتر با فرهنگ بادیه نشینی و شتر سواری هم خالی از لطف نیست. اما بیشتر مسافران ترجیح می دهند تا در طی ۳ تا ۴ ساعت از تفریح هایی که دلشان می خواهد استفاده کرده و سپس به محل اقامتشان باز گردند. البته در میان تجربه های هیجان انگیز مختلف، تجربه سکوت کویر و آرامش محض آن را فراموش نکنید. تفریح هایی که می توانند روز شما را در سافاری دبی بسازند، در ادامه معرفی شده اند.

  • سوار بر لندکروز و تخته گاز روی کویر شنی!

رانندگی در کویر لذت خاص دیگری دارد که حتما باید آن را تجربه کنید؛ چه برسد که این رانندگی در داخل خودروی لوکس لندکروز باشد. البته برای اینکه خودتان بتوانید در اوج سرعت رانندگی کنید و پدال گاز را برای ایجاد هیجان و آدرنالین بیشتر فشار دهید، از قبل باید با راننده صحبت کنید. سرعت زیاد، بالا و پایین شدن روی تپه های شنی و عکاسی از لحظات مختلف می تواند تجربه سواری در سافاری دبی محسوب شود.

همچنین بخوانید:  موزه باستان شناسی؛ دریچه ای به تمدن های بزرگ جهان

 

  • اسکی روی شن در سافاری دبی

از سوارشدن بر لندکروز که بگذریم، اسکی روی شن هم می تواند یک تجربه منحصر به فرد باشد. هیجان اسکی فقط در زمستان و روی برف نیست، بلکه در اوج گرما در دل کویر هم می توانید این لذت را تجربه کنید. روی اسکی از بالای تپه های شنی به پایین سر بخورید و لذت ببرید. سافاری دبی پر از تجربه هایی است که ممکن تنها یکبار در عمرتان تجربه کنید.

 

  • مورتور سواری در دل کویر

این بار نوبت به تجربه هیجان انگیز فردی با رانندگی در کویر می رسد؛ حتما موتورهای چهار چرخ تک صندله را دیده اید که روی کویر گشت و گذار می کنند؛ شما هم می توانید در سافاری دبی کنترل یکی از آن ها را به دست بگیرید و تجربه هیجان انگیزی برای خودتان ایجاد کنید.

  • شتر سواری کویری در سافاری دبی

حالا می توانید سری به حمل و نقل در گذشته هم بزنید؛ شترهای زیبا در دل کویر در طول سافاری دبی آماده سوارکردن شما هستند تا این بار شاهد آرامش محض کویری بر روی شتر باشید. سوار بر شتر می توانید هم از خودتان و هم از گونه های گیاهی و جانوری عجیب کویر عکاسی کنید.

  • مراسم رقص تانورا و سایر رقص های سنتی

حتما اسم رقصی به نام تانورا شنیده اید؛ تانورا یکی از محبوب ترین رقص ها در ترکیه و مصر است و رقص محبوبی در بین سایر کشورهای اسلامی هم حساب می شود. در سافاری دبی می توانید شاهد مراسم رقص تانورا باشید که زنان با پوشیدن دامن های رنگی زیبا به هنرنمایی می پردازند.

تماشای حیات وحش در پارک سافاری دبی

همانطور که اشاره کردیم، در اصل یکی از معانی سافاری، آشنایی با زیستگاه های جانوری و حیات وحش مختلف است. پارک سافاری در دبی جاییست که شما می توانید در آن شاهد حیوانات جذاب و متنوع باشید؛ جالب است بدانید پارک سافاری دبی که با نام باغ وحش ملی دبی هم شناخته می شود، دارای بیش از ۲۵۰۰ گونه حیوانی مختلف از گونه های آسیایی و آفریقایی است. حتی شیر، پلنگ، کروکودیل و تمساح هم در کنار انواع پرندگان در این باغ وحش جذاب نگهداری می شوند. سافاری ویلیج، وادی ویلیج و مزرعه مخصوص کودکان از جمله جذابترین بخش های پارک سافاری در دبی هستند.

همچنین بخوانید:  دریاچه نجف یا بحرالنجف؛ دریایی غنی از مخازن طبیعی

دسترس به سافاری دبی و برنامه های مختلف در سافاری

هر وقت که اراده کنید، می توانید با تهیه بلیط، ماجراجویی خودتان را برای رفتن به سافاری شگفت انگیز دبی شروع کنید. کافیست که سوار تاکسی های مختلف در جلوی محل اقامتتان شده و تا ساعت ۳ ظهر به کویر برسید. بعد از چند قدم کویر گردی و احساس آرامش محض، نوبت به هیجان های تکرار نشدنی می رسد. در ابتدا می توانید ماشین سواری را روی تپه های شنی امتحان کنید که پر از لذت و هیجان خواهد بود. یادتان نرود که از تک تک این لحظات عکس داشته باشید. سپس نوبت به موتور سواری، اسکی روی شن و شترسواری می رسد. حالا نوبت نوشیدنی های سرد و خوراکی های خوشمزه سنتی در کمپ سنتی کویر است. مراسم های مختلف جشن و رقص تانورا هم در نزدیکی همین کمپ برگزار می شود و طرفداران زیادی در سافاری دبی دارد.

 

دیدنی های نزدیک

از مرکز شهر دبی تا دل کویر بیشتر از ۲۰ کیلومتر فاصله ندارید و می توانید در کمترین زمان ممکن بعد از کویرگردی به سایر جاهای دیدنی دبی هم دسترسی پیدا کنید. جزیره های مصنوعی جمیرا و کایت، پارک کروکودیل دبی، دریاچه ورسان دبی، پارک مشرف دبی، صحرای خوانیج، برج خلیفه و مرکز دبی مال در کنار پارک آبی وایلد وایدی و برج العرب از نزدیکترین جاذبه های دیدنی نزدیک به کویر و سافاری دبی است.

هتل های نزدیک

اشاره کردیم که در صورتیکه دلتان خواست شب های پر از آرامش کویر را هم ببینید، می توانید در کمپ سنتی سافاری دبی ساکن شوید. البته با توجه به مسافت بسیار کمی که از دبی تا سافاری وجود دارد، مسافران ترجیح می دهند تا با رزرو هتل های دبی در یکی از هتل های لوکس این شهر مستقر شوند که نزدیک به کویر هم باشد. در این صورت می توانید از سایر جاهای دیدنی شهر زیبا و مدرن دبی هم به راحتی بازدید کنید. هتل گرند دبی، هتل سوهو، هتل آپارتمان تایم توپاز، هتل آپارتمان آبیدوس، هتل دراگون مارت دبی، هتل رادیسون رد سیلیکون اوسیس دبی و هتل آیفوری گراند از نزدیکترین هتل های مجلل نسبت به کویر و سافاری دبی هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا