جهانگردی

بازارهای کربلا؛ معرفی بهترین مراکز خرید کربلا

4.5/5 - (15 امتیاز)

بازارهای کربلا به دلیل موقعیت و جایگاه ویژه این شهر نزد مسلمانان بسیار پر رونق و پر رفت و آمد هستند. این قضیه باعث شده که بازاریان و سرمایه گذاران متعددی برای ساختن بازارهای کربلا و بهترین مراکز خرید کربلا فرصت را غنیمت بشمرند و برای ساختن شیک ترین و زیبا ترین بازار ها با یکدیگر به رقابت بپردازند. اما به هر حال قیمت های نا معقول در برابر دریافت کالا های بی کیفیت چینی در این بازارهای کربلا را نمی شود انکار کرد.

از بهترین و معروف ترین بازارهای کربلا می توان به بازار امام صادق کربلا، بازار سناتور کربلا واقع در شارع سناتور کربلا، بازار آمریکایی های کربلا، بازار ماکسی کربلا، مرکز خرید العفاف کربلا، بازار سنتی کربلا و بازار موبایل کربلا که جز بازارهای معروف کربلای معلی هستند، اشاره کرد. شایان ذکر است که با توجه به تورم افسار گسیخته و پیشرونده و کاهش قابل توجه ارزش ریال ایران، نسبت به سایر واحد های پول در جهان، قیمت اجناس در کربلا به هیچ عنوان ارزان نیست!

برخی که قصد جهانگردی و دیدن اماکن مقدس و بی نهایت با شکوه کربلا را دارند، در عین اینکه مسلمان نیستند اما جاذبه و انرژی پاک موجود در این مکان های زیارتی میل به کاوش و سیاحت در این فضای روحانی را در آن ها به وجود آورده و راهی سفری از جنس نور می شوند.

 

فهرست

بازارهای کربلا

اگر به دنبال پاساژ های کربلا و بهترین مرکز خرید در کربلا هستید، حتما این مقاله جامعه و کامل از مجله گردشگری سفرپیش را از دست ندهید. اگر قصد خرید لباس کربلا برای تبرک را دارید، سری به بازار یزال کربلا، بازار سدره کربلا (سوق السدره)، مرکز خرید اسدی کربلا، بازار کفش کربلاو بازار آمریکایی کربلا بزنید.

 

بازار کربلا

بازار چادر در نجف و کربلا

بازار چادر در نجف و کربلا به طور انحصاری نیست. اما در بازارهای کربلا که در  اینجا به شما معرفی می کنیم، می توانید بازار های پارچه در کربلا  را نیز پیدا کنید. البته قیمت لباس در کربلا به طور کلی به معنای واقعی کلمه ارزان نیست. اما شما می توانید به دنیال بازار پارچه نجف نیز بگردید و خودتان در مورد قیمت اجناس در کربلا قضاوت کنید.

البته مرکز خرید کوثر کربلا به عنوان بازار لباس کربلا و بازار پارچه کربلا به طور تخصصی شناخته شده است و حتما از آن دیدن فرمایید.

بازار سناتور کربلا کجاست

بازار سناتور یکی از معروف ترین بازارهای کربلا است که به دلیل موقعیتش در خیابان سناتور نامی متمایز از سایر بازارهای کربلا دارد. این نام از این موقعیت استراتژیک گرفته شده است. اگر تلاش شما برای پیدا کردن بهترین مراکز خرید در کربلا است، چندین مرکز خرید را می‌توانید در مجموعه بازار سناتور یا در امتداد خیابان سناتور پیدا کنید.

در میان این مراکز خرید کربلا، مجتمع تجاری سناتور کربلا اولویت دارد و به عنوان مقصد اصلی خرید در بازار سناتور قرار می گیرد. این فروشگاه از ساعت 10 صبح تا 11 شب به مشتریان پاسخ می دهد و مجموعه گسترده ای از کالاها را ارائه می دهد که هم تنوع و هم کیفیت آنها را با قیمت های معقول مشخص می کند.

علاوه بر این، در داخل کربلا، خیابان شارع السناتر به عنوان یک مرکز تجاری قابل توجه که مراکز خرید، فروشگاه‌ها و بوتیک‌های اصلی را در خود جای داده است، می باشد. از جمله گزینه های برجسته می توان به مرکز خرید لباس کربلا، مرکز خرید لباس زنانه آرینا، فروشگاه پوشاک بچه گانه پروانه، مرکز خرید حیات، مرکز خرید ال سی وایکیکی کربلا ، پاساژ عفاف کربلا و فروشگاه پوشاک القریشی اشاره کرد. این مؤسسات مجموعاً به صحنه بازار پر جنب و جوش در کربلا کمک می کنند و طیف متنوعی از فرصت های خرید را به وجود می آورند.

 

بازار سناتور کربلا کجاست

آدرس بازار سناتور کربلا:

این بازار در خیابان سناتور کربلا واقع شده است.

بازار موبایل کربلا

در میان انبوه بازارهای خرید در کربلا، یکی از مراکز قابل توجه بازار موبایل کربلا است. این بازار که در امتداد خیابان بین الحرمین و در مجاورت هتل حسنین واقع شده است، به عنوان بازار تخصصی فعالیت می کند که تمام نیازهای مربوط به تلفن همراه از جمله لوازم جانبی را تامین کند. این بازار که با نام “هیلاوی” فعالیت می کند، ساعات کاری آن از 9 صبح تا 10 شب است.

این بازار کربلا مجموعه ای جامع از تلفن های همراه معتبر از برندهای معتبر جهانی مانند آیفون، سامسونگ، هواوی و غیره را ارائه می دهد. بازار موبایل کربلا به عنوان یک مرکز اختصاصی برای کسانی که به دنبال خرید این دستگاه های پیشرفته از نظر تکنولوژی هستند فعالیت می کند.

بازار اسباب بازی کربلا

در تمامی بازارهای کربلا اسباب بازی های چینی و بی کیفیت به وفور یافت می شوند. ما آدم ها وقتی که به سفر می رویم، وسوسه و عطش خرید و انتظارات اقوام و آشنایان ما را مجاب به خرید های بی کیفیت نیز می کنند! پیشنهاد ما این است که به جای خرید اسباب بازی های کربلا، قبل از سفرتان اسباب بازی با کیفیت را در شهر خودتان تهیه و پس از بازگشت از کربلای معلی آن را به عزیزان تان هدیه دهید. اما اگر قصد خرید اسباب بازی کربلا را دارید و به دنبال قیمت اسباب بازی در کربلا هستید، به بازار امام صادق (ع) بروید.

همچنین بخوانید:  آرامگاه امیرکبیر کجاست؟ راز ماجرای قتل تا تدفین امیرکبیر فاش شد!

بازار امام صادق کربلا

بازار امام جعفر صادق کربلا (ع) به عنوان یکی از بازارهای برتر کربلا شناخته می شود که به دلیل تنوع گسترده اجناس با قیمت های مناسب شهرت دارد. این بازار به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین مقاصد خرید شهر، شهرت خاصی دارد. در محدوده این بازار، گنجینه ای از اسباب بازی های باکیفیت قابل قبول در انتظار است که با قیمت ارزان و رقابتی عرضه می شوند. این مجموعه طرح‌ها و مدل‌های متنوعی را شامل می‌شود که شامل مواردی مانند اسباب‌بازی‌های شارژی و الکترونیکی (از جمله هلیکوپترهای کنترل از راه دور)، انواع عروسک‌ها و موارد دیگر است.

ادرس بازار امام صادق کربلا
بازارهای کربلا

 

علاوه بر این، در بازار امام صادق کربلا، انبوهی از پیشنهادات منحصر به فرد در انتظار خریداران فهیم است. از جمله چادرهای مشکی و رنگی مخصوص بانوان، ظروف نقره ای مزین به نقوش اسلامی، مهرها و تسبیح های تربت مطهر امام حسین (ع)، انگشترهای نقره ای که با سنگ های تزیینی کار شده و لباس های سنتی عراقی ساخته شده است. این اقلام، که از اهمیت فرهنگی برخوردارند، به عنوان برخی از سوغاتی‌ترین سوغاتی‌هایی هستند که شهر کربلا ارائه می‌کند.

آدرس بازار امام صادق کربلا

بازار امام صادق کربلا در نزدیکی حرم حضرت امام حسین (ع) قرار دارد.

بازار سنتی کربلا

بازار سنتی کربلا به عنوان یکی از قدیمی ترین بازارهای کربلا به شمار می رود. در حین کاوش در این مکان تاریخی، توجه به این نکته مهم است که بازار بیشتر کالاهای سنتی را به جای کالاهای مدرن ارائه می دهد. مردم محلی برای برآوردن نیازهای روزمره خود به کالاهای بازار سنتی کربلا متکی هستند.

قابل ذکر است که زائران ایرانی و خارجی هر دو به این بازار جذب می شوند و به دنبال دستیابی به سوغاتی هایی هستند که در زمینه فرهنگی و معنوی اهمیت دارد. این بخش از سوغات بازار کربلا  که بسیار جذاب است، شامل اقلامی مانند مهر، تسبیح، چادر، سجاده جانماز، تربت کربلا، ظروف مسی و لباس کربلا است.

آدرس بازار سنتی کربلا

بازار سنتی کربلا در مجاورت حرم امام حسین (ع) قرار دارد.

مراکز خرید کربلا

بهترین مرکز خرید در کربلا با توجه به سلیقه شما قابل رتبه بندی است. اما می توان به مراکز خرید در کربلا مانند مرکز خرید کوثر کربلا، مرکز خرید العفاف کربلا، بازار ماکسی کربلا و مراکز خرید موجود در خیابان سناتور کربلا اشاره کرد.

مغازه های کربلا در این بازار ها به سبک مدرن دیزاین شده اند و برای سلیقه افراد علاقه مند به برند های معروف گزینه های مناسب تری  هستند.

 

بازار آمریکایی کربلا
بهترین مرکز خرید در کربلا

بازار آمریکایی کربلا

برای مسافرانی که به دنبال بازارهای معروف کربلا هستند، ما بازار آمریکایی ها در کربلا را پیشنهاد می کنیم.، میزبان مجموعه ای از نذورات است. در داخل بازار، می توان طیف متنوعی از لباس های نظامی عراقی و بین المللی را کشف کرد. علاوه بر این، بازار گزینه های مختلفی از جمله پوشاک مردانه و زنانه، کیف، کفش و لوازم جانبی تلفن همراه را ارائه می دهد. بازار آمریکایی که بین دو معبد کربلا قرار دارد، به چکمه‌هایش معروف است و محصولاتی با کیفیت بالا را به خود می‌بالد. در میان بسیاری از مسافران، بازار آمریکا به عنوان بهترین مقصد خرید در کربلا شناخته شده است.

آدرس بازار آمریکایی های کربلا

این بازار شلوغ و پر رونق  در خیابان البرید و در مجاورت حرم حضرت عباس (ع) قرار دارد.

بازار ماکسی کربلا

اگر شما برای یافتن لباس کربلا با کیفیت عالی جستجو می کنید بازار ماکسی کربلا، با اجناسی با کیفیتی استثنایی پاسخگوی نیاز شما است.  اجناس این بازار به دلیل کیفیت برتر و ممتاز خود، البته با قیمت نسبتاً بالاتر نسبت به سایر بازارهای کربلا، متمایز است. این بازار که از ساعت 8 صبح تا 12 بعد از ظهر کار می کند، فضای لذت بخشی را ارائه می دهد که تجربه خرید را افزایش می دهد.

آدرس بازار ماکسی کربلا

بازار ماکسی کربلا در خیابان مجمعات کربلا واقع شده است.

ال سی وایکیکی کربلا

در حال حاضر بازارهای کربلا و نجف رونق چشمگیری را تجربه کرده اند. با گذشت زمان، این بازارها دستخوش پیشرفت های چشمگیری در طراحی خود شده اند و با موفقیت توجه مشتریان متنوع را به خود جلب کرده اند. از جمله بازارهای کربلا، فروشگاه پوشاک السی وایکیکی کربلا است. افرادی که تمایل به برندهای معروف دارند می توانند خواسته های خرید خود را در این فروشگاه برآورده کنند و با طیف محصولات آن آشنا شوند.

 

شارع سناتور کربلا
ال سی وایکیکی کربلا

در این فروشگاه لباس های کربلا، مجموعه‌ای جامع از گزینه‌های لباس شامل لباس‌های کودکان، مردانه و زنانه موجود است که طیفی از قیمت‌ها از متوسط تا گران را در بر می‌گیرد.  این فروشگاه که در طول هفته باز است، از ساعت 11 صبح تا 12 شب پذیرای مشتریان است و دسترسی به آن را حتی در روزهای تعطیل نیز امکان پذیر کرده اند.

آدرس فروشگاه ال سی وایکیکی کربلا

اگر بازدید از فروشگاه ال سی وایکیکی در دستور کار شما باشد، می توانید به راحتی آن را در خیابان سناتور کربلا، واقع در نزدیکی بانک TBI پیدا کنید.

مرکز خرید کوثر کربلا

یکی از یادگارهای اصلی کربلا، خیمه است و اکثر زائران به دنبال یک مرکز خرید مجهز برای تهیه چادر در رنگ های مشکی و متنوع هستند.برای کسانی که به دنبال بازار چادر در نجف و کربلا هستند، مرکز خرید کوثر گزینه مناسبی است. این مرکز خرید مجموعه‌ای از اقلام لباس را ارائه می‌دهد که به سلایق مختلف پاسخ می‌دهد.

همچنین بخوانید:  بین الحرمین کربلا کجاست؟ | تاریخچه شگفت انگیز بین الحرمین کربلا

مرکز خرید کوثر به عنوان برترین بازار چادر در کربلا متمایز است. علاوه بر این، در فروشگاه‌های کوثر، مجموعه‌ای از لباس‌های سنتی و پارچه‌های نفیس یافت می‌شود.به ویژه برای افرادی که علاقه مند به خرید پوشاک سنتی هستند، نباید از این مرکز غافل شد. این مرکز خرید به نام بازار پارچه کربلا یا بازار لباس کربلا نیز شناخته می شود. ساعات کار این بازار که هفت روز هفته باز است، از ساعت 9 صبح شروع می شود و در ساعت 10:00 شب به پایان می رسد.

بازار امرالد کربلا

بازار امرالد کربلا  به عنوان یکی دیگر از بازارهای استثنایی کربلا خودنمایی می کند. این بازار که از ساعت 8 صبح تا 1:30 نیمه شب کار می کند، مجموعه ای از محصولات و کالاهای متنوع را ارائه می دهد. در بازار امرالد، خریداران می توانند به طیف گسترده ای از مواد غذایی از برندهای عراقی و بین المللی دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، این بازار دارای فروشگاه‌های لباس زنانه است که انواع لباس‌های باکیفیت را در سبک‌های مختلف به نمایش می‌گذارند که همگی با قیمت‌های مناسب در دسترس هستند. کسانی که به دنبال سوغات کربلا برای خانم ها هستند، می توانند از این بازار کربلا دیدن کنند.

آدرس بازار امرالد کربلا

بازار امرالد کربلا در خیابان حمزه الذقیر واقع شده است.

بازار سدره کربلا

بازار سدره، واقع در کربلا، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای شهر است که فضایی استثنایی دارد. این بازار با وجود قدمت خود، جلوه های مدرنیته را به نمایش می گذارد و ترکیب جذابی را شکل می دهد. بازدید از بازار سدره کربلا، دسترسی به مجموعه ای جامع از محصولات را تضمین می کند که هر نیاز قابل تصوری را برآورده می کند. این بازار شلوغ در میان شلوغ‌ترین مراکز خرید قرار می‌گیرد و همه روزه، از جمله روزهای تعطیل، بین ساعت 8 صبح تا 11 شب پذیرای مشتریان است و فرصت‌های فراوانی برای خرید ارائه می‌دهد.

بازار لباس کربلا
بازار لباس کربلا

 

توجه به این نکته مهم است که این مرکز خرید معمولاً جمعیت قابل توجهی را به خود جذب می کند، بنابراین توصیه می شود از ساکنان محلی یا راهنمایان تور کربلا برای توصیه در ساعات شلوغ کمتر مشاوره بگیرید.

آدرس بازار سدره کربلا

موقعیت این بازار در امتداد خیابان السدره در کربلا از نام آن مشخص است و به عنوان شاهدی بر میراث تاریخی شهر و پویایی امروزی است.

بازار سید عقیل کربلا

مرکز خرید سید عقیل کربلا یکی دیگر از گزینه های عالی برای خرید سوغاتی در کربلا را ارائه می دهد. این مرکز واقع در خیابان شوادا، مجموعه متنوعی از سوغاتی ها و صنایع دستی کربلا را ارائه می دهد. علاوه بر این، بازار سید عقیل مجموعه ای از لوازم جانبی نفیس زنانه را به نمایش می گذارد. قابل ذکر است، این بازار به صورت شبانه روزی، 24 ساعت شبانه روز، هفت روز هفته باز است.

بازار الوارث کربلا

یکی دیگر از بازارهای کربلا، بازار الوارث است که به دلیل طیف متنوعی از محصولات و کالاها مشهور است. در این بازار، خریداران می توانند به طیف گسترده ای از لوازم خانگی از برندهای مختلف، کنسروها، مجموعه ای از میوه هایتازه و با کیفیت و شیرینی ها و همچنین محصولات تازه که همگی با قیمت های مناسب و رقابتی عرضه می شوند، دسترسی داشته باشند. قابل توجه است که یک منطقه مشخص در بازار الوارث برای سرگرمی‌ها و بازی‌های کودکان فراهم کرده اند که برای خانواده‌ها تجربه خرید راحت را فراهم می‌کند. بازار الوارث همه روزه از ساعت 8 صبح تا 11:30 شب به فعالیت خود ادامه می دهد.

مرکز خرید اسدی کربلا

بازار اسدی کربلا به‌عنوان مجموعه ای ویژه برای خرید ابزارهای الکترونیکی مانند تلفن‌های همراه، لوازم الکتریکی و خانگی، همراه با مبلمان در میان بازارهای کربلا شناخته می‌شود. قیمت گذاری محصولات در این مرکز خرید بر خلاف نرخ های بازار، با ارائه جنس اصلی با کیفیت کالا، منطقی به نظر می آید. این مرکز از ساعت 8 صبح تا 21:45 شب در همه روزهای هفته درهای خود را باز به روی مسافران و مردم بومی باز می کند و از حضور آن ها استقبال می کند.

مرکز خرید اسدی کربلا
عکس بازار کربلا

 

مرکز خرید العفاف کربلا

اگر به دنبال بازارهای کربلا هستید، باید مرکز خرید العفاف کربلا را به ذهن تان بسپارید!این بازار برای خرید در کربلا و مخصوصا خرید های روزانه فوق العاده است.

این مرکز خرید که همه روزه فعالیت می کند از ساعت 8 صبح تا 1 بامداد پذیرای خریداران است و زمان کافی را برای علاقه مندان به خرید فراهم می کند. این بازار که به دلیل طراحی جذاب خود مشهور است، در میان محبوب ترین مقاصد خرده فروشی جایگاه برجسته ای دارد. به طور قابل توجهی که به خوبی طراحی شده است و به عنوان یک محیط ایده آل برای خانواده های در جستجوی خریدهای ضروری به حساب می آید. مرکز خرید مجموعه‌ای از امکانات رفاهی، از جمله Wi-Fi رایگان، غذاخوری، و پارکینگ رایگان را ارائه می‌دهد.

آدرس مرکز خرید العفاف کربلا

این مرکز خرید کربلا در خیابان حی الحسین قرار دارد. بازدیدکنندگان این فرصت را دارند که در این خیابان کاوش کنند و تجربه خرید در این مکان خاص را تجربه کنند.

مرکز خرید الزوار کربلا

این مجتمع تجاری شامل سه طبقه مجزا، طیف متنوعی از محصولات از جمله لوازم خانگی، پوشاک، لوازم آرایشی، لوازم آشپزخانه، لوازم التحریر و تقریباً تمام اقلام ضروری را ارائه می دهد. قیمت‌گذاری به‌طور قابل‌توجهی رقابتی است، و این بازار را به عنوان یکی از مقرون به صرفه‌ترین مقاصد خرید کربلا در میان مراکز خرید کربلا به شهرت رسانده است. ساعات کار این مجتمع را به خاطر بسپارید؛ این بازار هفت روز هفته درب های خود را به روی مشتریان باز می کند و از ساعت 8:30 صبح تا 11:30 شب باز است.

مرکز خرید الدامارچی کربلا

مرکز خرید الدامارچی کربلا چندان گسترده و وسیع نیست و همه روزه هفته از ساعت 13 تا 21 پذیرای بازدیدکنندگان است. اکثر کالاهای موجود در اینجا از کیفیت بالایی برخوردار هستند، اگرچه قیمت‌ها معمولاً گران تر از برخی بازار ها به نظر می آیند. چیدمان و طراحی مغازه های کربلا در اینجا بسیار شیک طراحی شده است. در میان مراکز خرید در بازار سناتور واقع در شارع السناتر، این مجموعه از جایگاه ویژه ای برخوردار است و به عنوان تارگت ویژه خرید در بین زائران کربلا و مسافران به طور یکسان مورد استقبال قرار می گیرد.

همچنین بخوانید:  جزایر پرنس استانبول (Adalar) کجاست | معرفی ۹ جزیره اسرار آمیز

 

بازار چادر در نجف و کربلا
لباس کربلا

آدرس مرکز خرید الدامارچی کربلا:
خیابان سناتور کربلا (شارع السناتر) بازار سناتور کربلا

 

بازار کفش کربلا

اگر در سفر به کربلا به دنبال بازار مناسبی برای خرید کفش هستید می توانید به بازار کفش کربلا مراجعه کنید که دارای مراکز خرید و فروشگاه های مختلفی است که انواع کفش ها را عرضه می کنند. در این بازار که جزو بازارهای ارزان کربلا محسوب می شود، قیمت اجناس مناسب و مقرون به صرفه است.

انواع کفش های مردانه، زنانه، بچه گانه، اسپرت و … که از برندهای مختلف و با کیفیت های متفاوت در طرح ها و مدل های متنوع می باشد را می توانید در این مرکز از مراکز خرید و فروشگاه های هالیس، بتا و ناصر اسپورت سنتر بیابید. خرید
اگر می خواهید سوغاتی بسیار باکیفیت انتخاب کنید، کفش ها انتخاب بسیار خوبی هستند. می توانید به بازار کربلا سر بزنید و از محصولات متنوع آن استفاده کنید. این بازار یکی از بازارهای بسیار ارزان شهر کربلا محسوب می شود که زائران زیادی از آن بازدید می کنند تا بتوانند اجناس مناسب را با قیمت های بسیار مقرون به صرفه خریداری کنند. شما می توانید انواع کفش های اسپرت بچه گانه، زنانه، مردانه و … را از برندهای مختلف در این بازار کفش ببینید و از مدل های متنوع آن بهره مند شوید. در این مرکز خرید فروشگاه های زیادی وجود دارد که می توانید از هر کدام از این فروشگاه ها که بخواهید خرید کنید.

بازار لباس کربلا

تمامی بازارهای کربلا که به شما معرفی کردیم، فروشگاه های لباس با کیفیت های مختلف را عرضه می کنند. فروشگاه ال سی وایکیکی، بازار امام صادق (ع) ، بازار سنتی کربلا و مرکز خرید العفاف از معروف ترین بازارهای کربلا در حوزه لباس کربل هستند.

قیمت لباس در عراق

لباس کربلا از لحاظ قیمتی تفاوت چندانی با ایران ندارد. اما از آنجایی که کشور عزیزمان ایران، در سال های گذشته تورم چشم گیری را تجربه کرده است، خرید لباس کربلا می تواند گران تر از ایران باشد.

 

سوغات سفر کربلا

خرید سوغاتی یک سنت ریشه دار در بین ایرانیان باقی مانده است، رویه ای که تا به امروز توسط افراد زیادی رعایت شده است. سوغاتی های موجود در بازارهای کربلا و نجف طیف متنوعی از جمله اقلامی مانند مُهر، تسبیح، جانماز، دشداشه مردانه، پوشاک، ظروف مسی و … را در بر می گیرد. ظروف نقره، انگشتر، تربت کربلا  و در نجف انواع چادر های مشکی و رنگی مخصوص بانوان را می توانید پیدا کنید.

 

سوغات کربلا برای خانمها
بازارهای کربلا

سوغات کربلا برای خانمها

سوغات کربلا برای خانم ها معمولا ملزومات ادای فرایض الهی مانند مهر و جانماز و چادر نماز و البته لباس زنانه و کیف و کفش و ظروف می تواند باشد. برخی ظروف سوغات کربلا را ترجیح می دهند.

خرید طلا از کربلا

خرید طلا و اشیا گران قیمت در طول سفر و آن هم سفر های خارجی به هیچ عنوان توصیه نمی شود. اگر شما به قصد سرمایه گذاری قصد خرید طلا از کربلا را دارید، بهتر این ارز را از کشور عزیزمان خارج نکنید و از همین شهر خودتان خرید نمایید.

ظروف سوغات کربلا

ظروف سوغات کربلا بیشتر در بازار سنتی کربلا یافت می شوند. اما با توجه به حجم قابل توجه ظروف، بهتر است تا حد امکان در خرید مراقب باشید.

سوغات بازار کربلا

بسیاری از زائران به دنبال سوغات کربلا ارزان قیمت و مناسب با بودجه خود می گردند. به این افراد خرید از بازار سنتی کربلا و بازار امام صادق را پیشنهاد می کنیم.

سوغات بازار کربلا
مراکز خرید کربلا

 

قیمت اجناس در عراق نسبت به ایران

قیمت اجناس در کربلا نسبت به ایران از نظر اکثریت زائران ایرانی گران است و به صرفه نیست. اما قطعا همگی ما هنگام مشرف شدن به مرقد حضرت امام حسین (ع) به قصد تبرک هم که شده خرید می کنیم. پس بهتر است به خرید کالا های جزئی بسنده کنیم.

نکات کلیدی برای خرید در بازار کربلا و سایر بازارهای عراق

  • معاملات در مراکز خرید عراق با دینار، دلار و ارز ایران انجام می شود. با این حال، شایان ذکر است که با توجه به وضعیت کنونی کاهش ارزش ریال ایران، فروشندگان اغلب دلار را ترجیح می دهند و در نتیجه سود به پول ایران کاهش می یابد.
  • صرافی ها در عراق نسبتاً کمیاب هستند. به این ترتیب، بهتر است قبل از سفر، ارز مورد نظر خود را از ایران تهیه کنید.
  • قبل از خرید، بهتر است پرس و جو کنید که آیا فروشنده ارز ایران را می پذیرد یا خیر.
  • مراقب باشید محصولاتی که خریداری می کنید بی کیفیت نباشند و از چین وارد نشده باشند.
  • وقتی صحبت از لباس و اسباب بازی می شود، به دلیل نگرانی در مورد کیفیت آنها، به طور کلی توصیه می شود از خرید این اقلام در عراق خودداری کنید.
  • فروشگاه های کربلا به عنوان مقاصدی مناسب برای تهیه سوغاتی با قیمت های مناسب برجسته هستند.

به طور کلی، توصیه می کنیم زمان زیادی را به خرید اختصاص ندهید، زیرا کالاهای با کیفیت بهتر و قیمت مناسب اغلب در ایران موجود است.

جاذبه های دیدنی اطراف کربلا

کربلا یک شهر مذهبی به حساب می آید که بازار سنتی آن در نزدیکی حرم امام حسین (ع) و بین الحرمین قرار گرفته است. همچنین بازار آمریکایی کربلا در نزدیکی حرم حضرت عباس (ع) قرار دارد. سایر مکان های دیدنی و زیارتی کربلا شامل: تل زینبیه، بین الحرمین کربلا، خیمه گاه امام حسین (ع)، حرم طفلان مسلم، مرقد حبیب ابن مظاهر، مرقد حر ابن ریاحی، چشمه امام علی (ع)، قصر عطشان، قلعه هندی، پل سفید، آرامگاه امیر کبیر، قصر نخیله و دریاچه رزازه می شود.

 

بهترین هتل کربلا نزدیک حرم

هتل های متعددی در کربلا و نجف برای پاسخگویی به نیازهای زائران آمادگی کامل دارند. برای مسافران، نزدیک بودن هتل به حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) از نکات بسیار مهم است. مراکز قابل توجهی مانند هتل بارون، هتل عطا الحسین کربلا، هتل ریحان کربلا، هتل برج العماره کربلا، هتل جنت المرتضی، هتل سفیر و هتل لارسا در مجاورت حرم امام حسین قرار دارند.

 

اگر دل تان هوای حضرت امام حسین و دیدار با مولایمان امیر المونین را کرده، می توانید به جستجوی تور ارزان کربلا در علی بابا بگردید. کارشناسان آن ها در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا