جهانگردی

دبی مال، بزرگترین و شگفت انگیزترین مرکز خرید دنیا

Rate this post

دبی مال یکی از بزرگترین و بهترین مراکز خرید و شاخص ترین جاهای دیدنی دبی است. این مجتمع شگفت انگیز با داشتن فروشگاه های متعدد و متنوع از برندهای مطرح و لوکس و برخورداری از جاذبه ها، امکانات و تفریحات مختلف جزو پربازدیدترین و محبوب ترین مراکز خرید و سرگرمی دنیا شناخته می شود.

این مطلب جامع در مجله سفر،  گردشگری و جهانگردی سفر پیش را به هیچ عنوان از دست ندهید.

معرفی دبی مال

در سال ۲۰۰۸ میلادی در شهر دبی مجتمعی منحصربفرد به عنوان مرکز خرید و سرگرمی افتتاح شد که دبی مال نام دارد. این مرکز خرید بزرگ جزو جاذبه های محبوب و اصلی شهر دبی محسوب می شود دارای ۱۲۰۰ فروشگاه، ۱۶۰ رستوران و کافه و تفریحات متنوع است.

بازدید از این مجموعه شگفت انگیز می تواند لحظات خوش و خاطراتی به یادماندنی از سفر به دبی را برایتان رقم بزند. قدم زدن در بخش های مختلف دبی مال، خرید از بهترین فروشگاه ها، صرف غذاهای لذیذ، تجربه تفریحات مهیج و … می توانند به خوبی اوقات فراغت شما در دبی را پر کنند.

بخش های خرید دبی مال

دبی مال به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید دنیا دارای چند بخش مختلف است. در هر کدام از این بخش ها فروشگاه های متنوعی از برندهای لوکس و شناخته شده و دیگر برندها هستند که محصولات با کیفیتی ارائه می دهند. شما می توانید لباس، لوازم آرایشی و بهداشتی، ساعت و جواهرات، اسباب بازی، لوازم منزل و … را خریداری کنید.

 

سوق

یکی از مهمترین بخش های دبی مال سوق نام دارد. بازارهای سنتی عربی که یک نمونه آن در طبقه همکف واقع شده دارای فروشگاه های جذاب طلا و جواهر، پوشاک سنتی عربی، صنایع دستی و … هستند. از آنجایی که بیشتر مغازه ها در حوزه فروش طلا و جواهر فعالیت می کنند به این قسمت دبی مال بازار طلا نیز گفته می شود.

خیابان فشن

اگر به دنبال جذاب ترین بخش خرید دبی مال هستید به شما پیشنهاد می کنیم به سراغ خیابان فشن بروید. این قسمت ۴۴۰ هزار مترمربع مساحت دارد و بیش از ۱۵۰ فروشگاه برند پوشاک، ساعت، اکسسوری، جواهر، کفش، عطر و لوازم آرایشی و بهداشتی و … در آن فعالیت می کنند. از مهمترین و مطرح ترین برندهای خیابان فشن می توان به دیور، گوچی، شانل، ویکتوریا سکرت، آدیداس، نایکی و … اشاره نمود.

همچنین بخوانید:  باغ گیاه شناسی ایروان کجاست؟ تاریخچه جذاب یک باغ قدیمی

دهکده

دهکده یا ویلیج یکی دیگر از بخش های خرید دبی مال محسوب می شود که فروشگاه های آن در فضای باز قرار دارند. شما می توانید در پیاده راهی بزرگ با سه لاین قدم بزنید و انواع فروشگاه های پوشاک را مشاهده نموده و از آنها خرید کنید. همچنین در این قسمت رستوران ها و کافه های مختلفی نیز برای استراحت و صرف انواع غذاها و نوشیدنی ها وجود دارند.

جاذبه های دبی مال

دبی مال علاوه بر اینکه مرکز خریدی منحصربفرد است به عنوان یکی از بهترین مراکز سرگرمی و تفریحات دنیا نیز شناخته می شود. در این مجموعه بی نظیر جاذبه ها و دیدنی های مختلفی وجود دارد که می توانند خاطرات خوشی را برایتان به ارمغان آورند.

 

آکواریوم دبی مال

یکی از هیجان انگیزترین جاذبه ها و دیدنی های دبی مال آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی است. این آکواریوم که جزو بزرگترین آکواریوم های دنیا محسوب می شود دارای مخزنی با حجم ۱۰ میلیون لیتر است. در سه بخش مخزن اصلی، تونل شیشه ای و باغ وحش زیر آب انواع ماهی های بزرگ و کوچک، زینتی، کمیاب و آبزیان متنوع در معرض نمایش قرار دارند.

پیست اسکیت روی یخ

اگر به دنبال تفریحی متفاوت و خاص هستید، پیست اسکیت روی یخ دبی مال بهترین گزینه است. این پیست جذاب و منحصربفرد از محبوبیت زیادی برخوردار بوده و در حد پیست اسکیت استاندارد المپیک وسعت دارد. پیست اسکیت روی یخ در طبقه همکف واقع شده و مکانی مناسب برای گذراندن اوقاتی به یادماندنی به همراه خانواده به شمار می رود.

آبشار

از دیگر جاذبه های دبی مال می توان به آبشار ۲۴ متری اشاره نمود که سازه ای مصنوعی است. این آبشار دارای نورپردازی فوق العاده زیبایی است که در شب منظره تماشایی را ایجاد می کند. بر روی آبشار، آدمک هایی از جنس فایبرگلاس نصب شده که در حال شیرجه زدن به درون آب هستند. در اطراف این آبشار کافه هایی وجود دارد که می توانید از آنها برای استراحت و سپری کردن لحظاتی آرامش بخش بهره ببرید.

 

پارک واقعیت مجازی

اگر از علاقمندان به بازی های ویدیویی هستید فرصت حضور در پارک واقعیت مجازی دبی مال را از دست ندهید. در این پارک که جزو بزرگترین مجموعه های واقعیت مجازی در دنیا می باشد، انواع بازی های مهیج و سرگرم کننده به صورت تک نفره و چند نفره در ژانرهای مختلف ورزشی، ماجراجویی، ترسناک و … در دسترس قرار گرفته اند.

همچنین بخوانید:  قبر آدم و حوا کجاست؟ قبر حضرت حوا چند متر است؟

هیستریا

یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین جاذبه های دبی مال هیستریا نام دارد. این مکان در واقع یک اتاق وحشت با طراحی بسیار هنرمندانه و مهیجی است که برای دقایقی آدرنالین بدنتان را به اوج می رساند. اگر از دوستداران هیجان و ماجراجویی هستید می توانید در هیستریا شجاعت خود را محک بزنید.

دبی دینو

وجود یک اسکلت دایناسور در طبقه همکف دبی مال گردشگران بسیاری را مات و مبهوت می کند. این اسکلت که جزو جالب ترین دیدنی های دبی نیز محسوب می شود فسیل یکی از دایناسورهای گونه دوتیرکی است که ۲۴ متر طول و ۷ متر ارتفاع دارد.

سینما ریل

پردیس سینمایی دبی مال با ۲۶ سالن نمایش فیلم لوکس از دیگر جاذبه های این مرکز خرید و سرگرمی محسوب می شود. شما می توانید به روزترین فیلم های دنیا را با بهترین کیفیت و در محیطی راحت و عالی تماشا کنید. سینما ریل که در طبقه دوم قرار دارد، از سیستم های صوتی و تصویری پیشرفته ای برخوردار است.

 

کیدزانیا دبی مال

کیدزانیا یکی از خاص ترین شهربازی های دنیا است که در طبقه دوم دبی مال قرار دارد. در این شهربازی همه چیز مانند یک شهر واقعی است اما خبری از بزرگترها نیست و بچه ها همه کاره شهر هستند. کودکان می توانند در این شهربازی نقش های مختلفی مانند پلیس، دکتر، آتشفشان و … را برعهده بگیرند و تجربه های بزرگی را بدست آورند.

در کیدزانیا ۷۰ شغل مختلف در نظر گرفته شده است که کودکان می توانند شغل مورد علاقه خود را انتخاب کنند و از لحظات خوش و به یادماندنی این فضای لوکس و زیبا نهایت لذت را ببرند.

کافه ها و رستوران ها

کافه ها و رستوران ها را می توان جزو محبوب ترین جاذبه های دبی مال در نظر گرفت. در این مجموعه حدود ۲۰۰ رستوران و کافه وجود دارد که با منوهای متنوع و هیجان انگیز میزبان گردشگران هستند. در این رستوران ها انواع غذاهای آمریکایی، چینی، ایتالیایی، فست فود، خاورمیانه ای، دریایی و … مطابق با هر سلیقه ای یافت می شود. از معروفترین رستوران ها و کافه های دبی مال می توان به رد لابستر، کارلوچیو، پی اف چانگز، فایو گایز، مک دونالد و … اشاره نمود.

دسترسی به دبی مال

برای دسترسی به دبی مال می توانید از مترو، اتوبوس و یا تاکسی استفاده کنید. نزدیکترین ایستگاه مترو به دبی مال ایستگاه برج خلیفه است. اتوبوس های خط ۲ و ۲۹ نیز بهترین گزینه برای رفتن به دبی مال محسوب می شوند زیرا این اتوبوس ها به صورت اختصاصی مسافران را به این مرکز خرید می رسانند. اگر هم قصد بازدید از دبی مال را دارید و می خواهید با تاکسی به آنجا می روید بهترین گزینه تاکسی های آنلاین اوبر و کریم می باشند.

همچنین بخوانید:  موزه باستان شناسی؛ دریچه ای به تمدن های بزرگ جهان

 

جاهای دیدنی نزدیک

مهمترین جاذبه و جای دیدنی در نزدیکی دبی مال، برج خلیفه است. برج خلیفه بلندترین ساختمان جهان است که با ۸۲۸ متر ارتفاع در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد. این برج عظیم و غول پیکر به مانند یک شهر عمودی است که دارای آپارتمان های مسکونی، هتل، مرکز خرید، تفریحات و سرگرمی های متنوع، رستوران های متعدد و … می باشد.

یکی دیگر از جاذبه های نزدیک دبی مال آبنمای شگفت انگیز دبی است. این آب نما که در بیرون از این مرکز خرید و درون دریاچه برج خلیفه قرار دارد، به عنوان بزرگترین و زیباترین آبنمای موزیکال دنیا از شهرتی خاص برخوردار است. تماشای نمایش های این آبنما مخصوصا در شب که نورپردازی جذابی دارد جزو برنامه های تمام گردشگرانی است که به دبی سفر می کنند.

مرکز نمایشگاه بین المللی دبی، برج امارات، مرکز تجارت جهانی دبی، سیاره سبز یا گرین پلنت دبی، باغ وحش زیر آب و آکواریوم دبی، و مرکز خرید مختلف از دیگر جاهای دیدنی و مکان های مهم نزدیک به این فروشگاه بزرگ به شمار می روند.

هتل های نزدیک

دبی به عنوان شهر هتل های لوکس شهرتی جهانی دارد. برخی از هتل های دبی به عنوان بهترین و مجلل ترین هتل های دنیا شناخته می شوند. این هتل ها از امکانات و خدمات بی نظیر و رویایی برخوردار بوده و اقامتی تکرار نشدنی را فراهم می کنند.

اگر قصد دارید در سفر به دبی در نزدیکی مرکز خرید دبی مال اقامت کنید تا دسترسی راحتی به این مکان داشته باشید، می توانید یکی از هتل های زیر را انتخاب نمایید:

  • Address Boulevard
  • Damac Maison Dubai Mall Street
  • Swissôtel Al Murooj Dubai
  • Armani Hotel Dubai
  • Manzil Downtown
  • The Palace Downtown Dubai

 

دبی یکی از توریستی ترین شهرهای دنیا است که دارای بهترین ها می باشد. شما می توانید شاخص ترین هتل ها و مراکز خرید دنیا را در دبی مشاهده کنید. یکی از بزرگترین و معروفترین مراکز خرید و سرگرمی جهان دبی مال نام دارد. این فروشگاه دارای فروشگاه متعدد، تفریحات متنوع و رستوران های مختلف است که می توانند لحظات خوش و خاطرات به یادماندنی از سفر به دبی را برای گردشگران رقم بزنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا