جهانگردی

پارک آبی وایلد وادی دبی؛ هزار و یک لذت نچشیده!

Rate this post

پارک آبی وایلد وادی دبی از برترین پارک های آبی جهان است که می تواند یک روز سرشار از هیجان و نشاط را برای گردشگران به ارمغان آورد. این پارک آبی که در سال ۱۹۹۸ بنا شده است، به عنوان یکی از مهمترین تفریحات و جاهای دیدنی دبی شناخته می شود. وجود سرسره های متنوع و مهیج، امکانات و خدمات رفاهی عالی و فضای منحصربفرد باعث جذب گردشگران و علاقمندان بسیاری به پارک آبی وایلد وادی شده است.

 

این مطلب جامع در مجله سفر،  گردشگری و جهانگردی سفر پیش را به هیچ عنوان از دست ندهید.

تفریحات پارک آبی وایلد وادی دبی

مجموعه تفریحی وایلد وادی بزرگترین و بهترین پارک آبی دبی است که بخش های مختلفی دارد. در این پارک آبی می توانید ۳۰ نوع وسیله بازی مهیج را تجربه نموده که شامل سرسره های متنوع، استخر موج، رودخانه آرام و … می شوند. برخی از این سرسره ها و بازی ها مخصوص بزرگسالان و برخی دیگر برای کودکان طراحی شده اند.

 

سرسره جمیرا اسکیرا Jumeirah Sceirah

بدون شک محبوب ترین سرسره پارک آبی وایلد وادی در شهر دبی «جمیرا اسکیرا» است. برای استفاده از این سرسره باید به ارتفاع ۳۲ متری بروید و در بالاترین نقطه پارک آبی وایلد وادی قرار بگیرید. با وارد شدن درون محفظه مخصوص سرسره شمارش معکوس آغاز می شود و ناگهان زیر پایتان خالی می گردد.

در کسری از ثانیه شما سقوط آزاد را تجربه می کنید و باقی مسیر را درون سرسره ای بزرگ به صورت یک لوله سرپوشیده با طول ۱۲۰ متر با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت پشت سر می گذارید. این سرسره طرفداران زیادی دارد و معمولا برای استفاده از آن باید در صفی طولانی منتظر بمانید اما قطعا ارزش صبر کردن را دارد.

سرسره برج سورج Burj Suraj

یکی دیگر از جذاب ترین سرسره های پارک آبی وایلد وادی دبی برج سورج نام دارد. این سرسره به صورت مارپیچ طراحی شده و با سوار شدن در آن بارها می چرخید تا نهایتا به درون استخری پایین برج پرتاب گردید. برای استفاده از این سرسره تیوپ های مخصوصی در قالب گروه های دو نفره تا پنج نفره در نظر گرفته شده است.

همچنین بخوانید:  موزه مادام توسو استانبول؛ بازدیدی هیجان انگیز از دنیای مجسمه ها!

 

سرسره مستر بلسترز Master Blasters

اگر تابحال در شهربازی سوار ترن هوایی شده باشید، نباید فرصت استفاده از سرسره مستر بلسترز در پارک آبی وایلد وادی را از دست بدهید. این وسیله ترکیبی از ترن هوایی و سرسره آبی است که بسیار هیجان انگیز است. برای استفاده از این سرسره باید به ارتفاع ۱۵ متری بروید و سوار تیوپ های مخصوص شوید. این تیوپ ها در مسیری مارپیچ و جذاب با سرعتی بالا به سمت پایین سر می خورند.

سرسره تنتروم الی Tantrum Alley

اگر می خواهید یک سرسره خاص را تجربه کنید باید به سراغ تنتروم الی پارک وایلد وادی دبی بروید. این سرسره از طراحی منحصربفردی برخوردار بوده که به نوعی شبیه سازی گرداب های آبی در آن انجام گرفته است. برای استفاده از سرسره تنتروم الی باید سوار تیوپ شده و مسیری را با یک شیب ابتدایی تند و چندین گرداب را طی کنید تا آخر مسیر در یک استخر آب پرتاب شوید.

 

موج سواری Breakers Bay

یکی از بخش های جالب پارک آبی وایلد وادی دبی استخر موج است که می توانید در آن موج سواری واقعی را تجربه کنید. در این استخر موج های کوچک و بزرگی که برخی از آنها به ارتفاع یک و نیم متر می رسند توسط پیشرفته ترین سیستم های شبیه ساز ایجاد می شود. علاقمندان می توانند با استفاده از تخته های مخصوص، موج سواری لذت بخش داشته باشند. این استخر موج یکی از بهترین مراکز موج سواری مصنوعی در بین استخرهای دنیا محسوب می شود، از این رو سعی کنید فرصت استفاده از آن را از دست ندهید.

سفر یوها (رودخانه جوها) Juha

برخلاف سرسره ها و وسایل بازی و سرگرمی وایلد وادی که دارای هیجان هستند، این قسمت پارک آبی مخصوص کسانی است که به دنبال آرامش می باشند. رودخانه ای جذاب با طول ۳۶۰ متر طراحی شده است که دورتادور پارک می چرخد و شما می توانید با سوار شدن بر تیوپ این مسیر را طی کنید.

آب در این رودخانه با شدت کمی در جریان بوده و شما در آن از تونل های مختلف گذر می کنید و با تماشای آبشارهای زیبا و مناظر اطراف لحظات آرام و خاطره انگیزی خواهید داشت. استفاده از این رودخانه هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان امکان پذیر است.

همچنین بخوانید:  کاخ دلما باغچه استانبول؛ بازدید از بزرگترین عمارت ترکیه!

 

قایق و دریاچه یوها Juha’s Dhow and Lagoon

این بخش از پارک آبی وایلد وادی دبی مخصوص کودکان است. در این مکان بیش از ۱۰۰ نوع وسیله و سرگرمی آبی مانند سرسره، تفنگ های آبپاش، استخرهای مخصوص، دوش های آب پاش و … برای بچه ها طراحی شده است. از مزیت های این قسمت می توان به امکان همراهی والدین با فرزندانشان اشاره نمود.

امکانات و خدمات رفاهی پارک آبی وایلد وادی دبی

در این مجموعه آبی بزرگ بهترین امکانات و خدمات رفاهی در نظر گرفته شده است و می توانید اوقات به یادماندنی را در آن تجربه کنید. قطعا هر چقدر هم علاقمند به تفریحات آبی و استفاده از سرسره ها و وسایل و سرگرمی های مختلف این پارک آبی باشید، لحظاتی نیاز به استراحت دارید. اگر به دنبال آرامش هستید می توانید به سراغ محل های مخصوص استراحت و حمام آفتاب بروید. کابین ها و اتاق های مخصوص با تخت ها، میز و صندلی، نوشیدنی های خنک، میوه های تازه و … بهترین مکان برای استراحت در وایلد وادی محسوب می شوند.

 

رستوران های پارک وایلد وادی

همچنین این پارک آبی دارای چندین رستوران و فروشگاه و امکانات و خدمات رفاهی دیگری است که آن را به شهری کامل تبدیل کرده اند. طبق قوانین اجازه ورود هیچگونه مواد غذایی و نوشیدنی به پارک وایلد وادی داده نمی شود اما در این مجموعه می توانید غذاها و نوشیدنی های متنوعی را تهیه کنید.

  • آشپزخانه خانوادگی یوها (جوها) Juha’s Family Kitchen

در این رستوران می توانید غذاهای جذابی همچون انواع برگر، شاورما، مرغ، سیب زمینی سرخ کرده، سالاد و … را نوش جان کنید.

  • خانه دود Smoke House

اگر از علاقمندان به غذاهای آمریکایی هستید که روی باربیکیو طبخ می شوند بهترین گزینه برای صرف غذا در پارک وایلد وادی رستوران خانه دود است. شما می توانید انواع غذاهای دودی و به ویژه مرغ دودی معروف و لذیذی را در این رستوران سفارش دهید.

  • پیتزا ریپتاید Riptide Pizza

اگر هوس میل کردن غذاهای فست فودی مانند پیتزا داشتید به سراغ این رستوران بروید. در پیتزا ریپتاید می توانید انواع پیتزا با کیفیت عالی و بهترین طعم را نوش جان کنید.

  • کافه شاه بندر Shah Bandar’s Café

برای صرف یک میان وعده جذاب در پارک آبی وایلد وادی دبی بهترین محل کافه شاه بندر است. در این کافه انواع نوشیدنی ها، بستنی، پاپ کرن، ناچو، چیپس و خوراکی های خوشمزه ارائه می شود.

همچنین بخوانید:  جزایر پرنس استانبول (Adalar) کجاست | معرفی ۹ جزیره اسرار آمیز

 

علاوه بر امکانات استراحتی و رستوران در مجموعه آبی وایلد وادی چندین فروشگاه نیز وجود دارند. در این فروشگاه ها انواع اقلام مورد نیاز مربوط به شنا و تفریحات آبی (مایو، حوله و …) و سوغاتی به فروش می رسند. فروشگاه های وایلد وادی عبارتند از:

  • گاری یا ارابه سندباد Sindbad’s cart
  • فروشگاه ایر تتو Air Tattoo
  • بازار آل وادی Souk Al Wadi
  • بازار شابندر Shabandar’s Souk

دیدنی های نزدیک پارک وایلد وادی دبی

این مجموعه آبی شگفت انگیز در منطقه جمیرا دبی واقع شده است. جمیرا یکی از معروف ترین و گران ترین مناطق دبی محسوب می شود که دارای جاذبه ها و جاهای دیدنی مختلفی است. یکی از مهمترین این مکان ها برج العرب است که جزو ساختمان های مشهور دبی است. این ساختمان با ۳۲۱ متر ارتفاع از لوکس ترین هتل های جهان است که در جزیره ای مصنوعی بر روی آب قرار گرفته است.

جاذبه دیگری که در نزدیکی پارک وایلد وادی قرار دارد ساحل جمیرا است. این ساحل با شن های سفید، هتل های متعدد، اقامتگاه ها و استراحتگاه های جذاب، ورزش ها و تفریحات آبی و بهترین امکانات و خدمات از بهترین مقاصد ساحلی دبی محسوب می شود.

مسجد جمیرا نیز در فاصله کمی از مجموعه آبی وایلد وادی قرار گرفته است. این مسجد باشکوه که زیباترین مسجد دبی است در سال ۱۹۷۶ ساخته شده و از معماری منحصربفرد با تزئینات چشم نوازی برخوردار است.

از دیگر جاهای دیدنی نزدیک پارک آبی وایلد وادی دبی می توان به تئاتر هنرهای دیجیتال (ToDA)، بازار مدینه جمیرا، گالری هنر جمیرا، موزه پلیس دبی، سافاری دبی، برج خلیفه، جزیره بلو واترز، دبی مارینا، قاب دبی یا دبی فریم اشاره کرد.

 

هتل های نزدیک پارک وایلد وادی دبی

منطقه جمیرا در دبی که محل قرار گیری پارک آبی وایلد وادی است دارای هتل های مجلل و لوکسی می باشد که برخی از آنها جزو بهترین هتل های دنیا محسوب می شوند. اگر قصد دارید در سفر به دبی در نزدیکی مجموعه وایلد وادی اقامت کنید تا از دسترسی راحتی به آن برخوردار گردید می توانید به سراغ هتل های زیر بروید:

  • هتل برج العرب
  • هتل مینا السلام
  • هتل قصر جمیرا
  • هتل فور سیزن ریزورت
  • هتل ساحلی جمیرا
  • هتل جمیرا النسیم
  • هتل مدینه جمیرا

 

دبی یکی از توریستی ترین شهرهای دنیا است که دارای جاذبه های گردشگری و تفریحات متعددی می باشد. پارک آبی وایلد وادی یکی از مهمترین جاهای دیدنی و تفریحات اصلی دبی محسوب می گردد که گردشگران زیادی را مجذوب خود می کند. اگر به دنبال خلق لحظاتی مهیج و خاطراتی به یادماندنی در دبی هستید، تجربه تفریح در پارک وایلد وادی را از دست ندهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا