ایرانگردی

بهترین زمان سفر به چابهار

Rate this post

بهترین زمان سفر به چابهار ؛ بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان در بخش جنوب شرقی کشور قرار دارد. این بندر در نزدیکی خط استوا است و در نتیجه در بیشتر سال آب و هوای مطبوعی دارد.

این مطلب جامع در مجله گردشگری و ایرانگردی  سفر پیش را به هیچ عنوان از دست ندهید.

بندر چابهار دارای جاذبه­ ها و سرزمین­ های ناشناخته زیادی است. ازجمله می­ توان به گل افشان­ه ای ممتاز و تالاب لیپار اشاره کرد. لازم به ذکر است که آب این تالاب به علت وجود موجودات ریز و مواد معدنی به رنگ صورتی درآمده است. به همین دلیل تالاب لیپار به یکی از شگفتی­ های این بندر تبدیل شد. همچنین این بندر زیبا دارای سوغاتی­ های بسیار است. در کل اگر به چابهار سفر می­ کنید می­ توانید هم انواع خوراکی و شیرینی و هم انواع صنایع دستی را به عنوان سوغاتی تهیه کنید.

چابهار از معدود شهرهای ایران است که در هر چهار فصل سال می ­توان به آن سفر کرد. دمای آن هیچ­گاه از 31 درجه سانتی­گراد بیشتر و از 10 درجه سانتی­گراد کمتر نمی­شود. بهترین زمان سفر به چابهار بستگی به هدف شما از سفرتان متفاوت است. به این منظور اگر قصد سفر به این بندر را دارید، با ما در ادامه­ این مقاله از مجله گردشگری سفر پیش همراه باشید.

بهترین زمان سفر به چابهار چه فصلی است؟

این منطقه را می ­توان گرم­ترین نقطه کشور در زمستان و خنک ترین نقطه کشور در تابستان دانست. با توجه به نزدیک بودن این بندر به استوا درجه رطوبت آن بسیار است. به طوری که در ماه­های اردیبهشت و خرداد درجه­‌ی رطوبت هوا به بالاترین حد ممکن خود می­ رسد. اگر مشکلی با رطوبت و شرجی بودن هوا ندارید در این دو ماه چابهار بسیار خلوت است و می­ توانید آرامش بیشتری را در این ناحیه تجربه کنید. پس اردیبهشت و خرداد بهترین زمان سفر به چابهار برای شما است. حداقل رطوبت نسبی در چابهار در حدود 60 درصد است. توجه داشته باشید آنچه مسافران و گردشگران را در چابهار اذیت می ­کند اغلب شرجی بودن هوا است چرا که کسلی و سنگینی بدن را زیاد می­ کند.

همچنین بخوانید:  آبشار مارگون شیراز؛ تصویری برای چشمان تشنه زیبایی!

بهترین زمان سفر به چابهار

همانطور که بیان شد، بستگی به هدف شما از سفر به این بندر بهترین زمان سفر به چابهار ممکن است تغییر کند. اگر به دنبال عکاسی از منظره ­های زیبای این محل هستید بهتر است برنامه­ ی سفر خود را طوری بریزید که در روزهای عادی و غیر تعطیل به بندر چابهار سفر کنید. جاذبه ­های این بندر باعث شده است که تعداد مسافرانی که به این ناحیه سفر می­کنند رشد 5 درصدی داشته باشد.

برعکس تصور بیشتر مردم این ناحیه از سیستان و بلوچستان در تابستان آب­ و هوای بسیار خنکی دارد. به طوری­ که در این فصل چابهار در شلوغ ­ترین حالت خود قرار دارد. همچنین اگر به دنبال هوای معتدل هستید بهمن و اسفند بهترین زمان سفر به چابهار است. در این زمان قیمت هتل­ ها نیز مناسب ­تر هستند و از آنجایی که قبل از تعطیلات نوروز است شلوغی زیادی تجربه نخواهید کرد. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که در ایام تعطیلات و جشنواره ­ها پاساژها و مراکز خرید تخفیف­های ویژه ­ای برای مسافران در نظر می گیرند. پاساژ ابریشم، پاساژ تیس، پاساژ فردوسی و… از جمله مراکز خریدی هستند که در ایام تعطیلات و جشنواره ­ها دارای تخفیف ­های به صرفه هستند.

بهترین زمان سفر به چابهار از نظر رویدادها چه زمانی است؟

جشنواره مونسون یکی از رویدادهای بسیار دیدنی چابهار است که به مدت 8 هفته از 31 تیر تا 22 شهریور برگزار می ­شود. این برنامه با شروع وزش بادهای موسمی و اقیانوسی مونسون آغاز می ­شود. از جمله برنامه ­هایی که در این رویداد وجود دارند عبارتند از: جنگ­های شادی بزرگسالان و کودکان، مسابقه شترسواری، جشنواره­ ی غذای سنتی، رالی خانواده، اجرای موسیقی بلوچی و سنتی و جشنواره ­ی آبزیان حلال. همان­طور که اشاره شد یکی از جذاب­ ترین بخش­ های جشنواره­‌ی مونسون جشنواره­ ی غذای سنتی است. در این مراسم علاوه بر معرفی ده ­ها غذای خوشمزه ­ی بلوچی می­ توانید در صورت علاقه در مسابقات غذاهای محلی نیز شرکت کنید.

همچنین بخوانید:  سرعین اردبیل؛ جاذبه های تاریخی، تفریحی و دیدنی بی نظیر

اجرای موسیقی­ های محلی از زیباترین رویدادهای جشنواره مونسون است. در این رویداد علاوه بر آشنایی با فرهنگ مردم بلوچ، می­ توانید با ساز و آواز محلی خاطره ­ای فراموش ­نشدنی برای خود و عزیزانتان بسازید. بنابراین اگر به دنبال برنامه­ های اضافه بر سازمان در کنار جاذبه­ های طبیعی و دیدنی چابهار هستید، تابستان بهترین زمان سفر به چابهار است.

بهترین زمان سفر به چابهار

سخن پایانی

یقینا با خواندن این مطلب چابهار را در لیست سفرهای آینده خود قرار داده­اید. اگر به این محل سفر کنید هرگز زیبایی­ های بی­شمار آن را از یاد نخواهید برد. همان­طور که در بالاتر گفتیم بنا بر سلیقه­ ی خود می­ توانید بهترین زمان سفر به چابهار را انتخاب کنید. در هر فصلی که به این منطقه سفر کنید از زیبایی­ های بکر این بندر به وجد خواهید آمد. پس شک نداشته باشید بندر چابهار قطعا یکی از بهترین مقصدهای مسافرتی است.

منبع : dobaresafar.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا