ایرانگردی

پارک دلفین و باغ پرندگان کیش؛ سفری شگفت‌انگیز به دنیای دلفین‌ها و پرندگان

Rate this post

جزیره‌ی کیش، نگین خلیج فارس، همواره با جاذبه‌های گردشگری متنوع و منحصر به فرد خود، مقصدی ایده‌آل برای سفر و تفریح بوده است. در میان این جاهای دیدنی کیش، پارک دلفین‌ و باغ پرندگان کیش، با تلفیقی از زیبایی‌های طبیعی و نمایش‌های جذاب، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای گردشگران رقم می‌زند.

در این مقاله، شما را به سفری مجازی به این پارک شگفت‌انگیز خواهیم برد و با زوایای مختلف آن آشنا خواهیم کرد:

معرفی پارک دلفین‌ و باغ پرندگان کیش

این پارک با مساحتی بالغ بر 100 هکتار، در جنوب شرقی جزیره‌ی کیش واقع شده و مجموعه‌ای از متنوع‌ترین گونه‌های دلفین‌ها، پرندگان و سایر حیوانات را در خود جای داده است.

اولین و بزرگترین دلفیناریوم ایران، در این پارک قرار دارد و با نمایش‌های دیدنی و حیرت‌انگیز دلفین‌ها و شیرهای دریایی، لحظات خاطره‌انگیزی را برای شما خلق خواهد کرد.

با قدم گذاشتن در این باغ، گویی وارد دنیای رنگارنگ پرندگان شده‌اید. از طوطی‌های سخنگو و شاه‌پرهای زیبا گرفته تا پرندگان مهاجر، تنوع بی‌نظیری از پرندگان را در این باغ خواهید دید.

باغ پرندگان کیش
عکس های باغ پرندگان کیش

پارک دلفین‌ کیش و باغ پرندگان کیش، علاوه بر بخش‌های جانورشناسی، امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی را نیز برای گردشگران فراهم کرده است. از رستوران‌ها و کافه‌های زیبا تا زمین‌های بازی کودکان و فروشگاه‌های سوغاتی، همه چیز برای یک تفریح کامل در این پارک مهیا است.

همچنین بخوانید:  پارک دلفین کیش کجاست و چه جاذبه هایی دارد؟

در ادامه‌ی این مقاله، به بررسی جزئی‌تر بخش‌های مختلف پارک، برنامه‌های تفریحی و اطلاعات لازم برای بازدید از آن خواهیم پرداخت.

همراه سفرپیش باشید تا سفری شگفت‌انگیز به دنیای دلفین‌ها و پرندگان در جزیره‌ی کیش را تجربه کنید.

تاریخچه باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان کیش، در سال 1380 با هدف ایجاد تنوع در جاذبه‌های گردشگری جزیره و به عنوان زیرمجموعه‌ای از پارک دلفین‌ کیش، فعالیت خود را آغاز کرد. این باغ در زمینی به مساحت 3 هکتار و با 57 گونه پرنده از قاره‌های مختلف، به‌سرعت به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کیش تبدیل شد.

در طول سال‌های فعالیت، باغ پرندگان کیش با توسعه و تجهیز امکانات خود، تجربه‌ای جذاب‌تر را برای گردشگران فراهم کرده است. تنوع گونه‌های پرنده، زیبایی محوطه باغ و برنامه‌های آموزشی و تفریحی متنوع، این باغ را به مکانی مناسب برای خانواده‌ها و علاقه‌مندان به طبیعت تبدیل کرده است.

گشت و گذار در دنیای رنگارنگ پرندگان

در این باغ، می‌توانید شاهد پرواز آزادانه فلامینگوها، پلیکان‌ها، قوها و لک‌لک‌ها در برکه‌ی بزرگ وسط باغ باشید. همچنین، طاووس‌های زیبا با پرهای رنگارنگ خود، جلوه‌ای خاص به باغ می‌بخشند. طوطی باغ پرندگان کیش نیز برای تمام عاشقان این گونه زیبا در چندین نژاد مختلف آماده پذیرایی از شما هستند.

علاوه بر زیبایی ظاهری، باغ پرندگان کیش فرصتی برای آشنایی با زیستگاه و رفتارهای مختلف پرندگان را نیز فراهم می‌کند. در این باغ، اطلاعات کاملی در مورد هر گونه پرنده در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد تا تجربه‌ای آموزنده و جذاب را رقم بزند.

دنیای شگفت‌انگیز حیوانات در باغ پرندگان کیش

حیوانات باغ پرندگان کیش
تصاویر باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان کیش، علاوه بر تنوع بی‌نظیر پرندگان، میزبان حیوانات دیگری نیز هست که جذابیت این باغ را دوچندان می‌کنند. در این باغ، می‌توانید از دیدن لاک‌پشت‌های غول‌پیکر، مارهای رنگارنگ، ایگواناها و میمون‌های بازیگوش و آهوان زیبا لذت ببرید.

بسیاری از شما برای دیدن پنگوئن باغ پرندگان پارک دلفین کیش، مجموعه دلفیناریوم را به عنوان یکی از مقاصد اصلی سفر به کیش در ذهن خود دارید. خبر خوش اینکه این موجود زیبا و بسیار دوست داشتنی را نیز در این مجموعه از نزدیک خواهید دید.

همچنین بخوانید:  غار خربس؛ غار خربس کجاست؟

همچنین، باغ پرندگان کیش دارای مکانی فوق العاده ای به نام آکواریوم کیش با گونه‌های مختلف ماهی‌های آب شور و شیرین است که دنیای زیر آب را به شما نشان می‌دهد.

حضور این حیوانات در کنار پرندگان، تجربه‌ای منحصر به فرد را برای گردشگران، به خصوص کودکان، رقم می‌زند و فرصتی برای آشنایی با دنیای شگفت‌انگیز حیوانات را فراهم می‌کند.

 

پارک دلفین‌ کیش و پستانداران دریایی در کیش

بلیط پارک دلفین کیش
پارک دلفین کیش

در کنار باغ پرندگان، پارک دلفین کیش با استخرهای بزرگ و نمایش‌های جذاب دلفین‌ها و شیرهای دریایی، هیجان و شادی را به ارمغان می‌آورد. در این پارک، می‌توانید شاهد حرکات آکروباتیک و بازی‌های جالب دلفین‌ها با مربیانشان باشید و از هوش و ذکاوت این موجودات دریایی شگفت‌زده شوید.

قیمت بلیط پارک دلفین کیش 1403

علاوه بر دلفین‌ها، پارک دلفین کیش میزبان پستانداران دریایی دیگری مانند گراز دریایی، گربه دریایی، پنگوئن و فوک نیز هست. هر کدام از این حیوانات با ظاهری منحصر به فرد و رفتارهای جالب خود، تجربه‌ای جذاب را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زنند.

سفری به دنیای زیر آب در تونل آکواریوم آب شور

در پارک دلفین کیش، علاوه بر نمایش‌های جذاب دلفین‌ها و پستانداران دریایی، بخش‌های دیگری نیز برای سرگرمی و آموزش بازدیدکنندگان وجود دارد. یکی از این بخش‌ها، تونل آکواریوم آب شور است که با طولی بالغ بر 80 متر و عرض 3 متر، دنیای شگفت‌انگیز زیر آب را به شما نشان می‌دهد.

در این تونل، می‌توانید شاهد تنوع بی‌نظیری از ماهی‌های آب شور، مرجان‌ها، کوسه‌ها و سایر موجودات دریایی باشید. گویی در اعماق اقیانوس غوطه‌ور شده‌اید و از زیبایی‌های شگفت‌انگیز آن لذت می‌برید.

تونل آکواریوم آب شور پارک دلفین کیش، فرصتی برای آشنایی با گونه‌های مختلف جانوری در آب‌های خلیج فارس و اهمیت حفظ و حراست از محیط زیست دریایی را فراهم می‌کند.

کلاسیک شو؛ پایانی پرنشاط برای یک روز خاطره‌انگیز

در انتهای گشت و گذار در باغ پرندگان و تماشای نمایش دلفین‌ها، کلاسیک شو پارک دلفین کیش، تجربه‌ای شاد و پرنشاط را برای شما رقم خواهد زد. این برنامه با ترکیبی از نمایش‌های آکروباتیک، موسیقی زنده، رقص و حرکات نمایشی، لحظات خاطره‌انگیزی را برای شما و خانواده‌تان خلق می‌کند.

همچنین بخوانید:  دریاچه عروس گیلان؛ مکان تفریحی سرسبز و بکر

کلاسیک شو پارک دلفین کیش

در کلاسیک شو شاهد حرکات آکروباتیک و پرش‌های شگفت‌انگیز هنرمندان خواهید بود که با موسیقی زنده و نورپردازی جذاب، هیجان و شور و نشاط را به اوج خود می‌رساند.

همچنین، رقص‌های گروهی و حرکات نمایشی با لباس‌های رنگارنگ، زیبایی و جذابیت این برنامه را دوچندان می‌کند.

کلاسیک شو، پایانی ایده‌آل برای یک روز پرماجرا در پارک دلفین کیش است و خاطره‌ای خوش از سفر به جزیره‌ی کیش را در ذهن شما به یادگار خواهد گذاشت.

قیمت بلیط پارک دلفین کیش

قیمت بلیط پارک دلفین کیش و باغ پرندگان کیش که در اصل در یک مجموعه قرار دارند، همراه با کلاسیک شو پارک دلفین کیش و تونل آکواریوم آب شور در نوروز سال 1403 شمسی مبلغ 850 هزار تومان است که در اکثر مواقع می توان به صورت آنلاین آن را با تخفیف تهیه کرد.

ساعت کاری باغ پرندگان کیش

ساعت کاری باغ پرندگان کیش و پارک دلفین کیش 15:30 الی 19 عصر می باشد. اما دقت کنید که فقط در دو ساعت اول اجازه بازدید از باغ پرندگان کیش را خواهید داشت. پس مواظب باشید تا در زمان بندی دچار اشتباه نشوید و بازدید پرندگان زیبا را از دست ندهید.

شماره تلفن پارک دلفین کیش

شماره تماس باغ پرندگان کیش ۰۷۶۴۴۴۴۵۲۳۷ است.

آدرس پارک دلفین کیش

برای رفتن به باغ پرندگان کیش در جنوب شرقی جزیره کیش، بلوار مرجان، مجموعه پارک دلفین کیش خودنمایی می کند.

صاحب پارک دلفین کیش

پارک دلفین‌های کیش در ابتدا توسط “حسین ثابت” سرمایه‌گذار معروف ایرانی و صاحب هتل داریوش کیش ساخته شد. اما در سال 1393 به “سید عبدالرضا موسوی” مالک شرکت هواپیمایی زاگرس فروخته شد و در حال حاضر نیز زیر نظر ایشان اداره می‌شود.

سوالات متداول

1. باغ پرندگان کیش کجاست و چه ساعاتی باز است؟

باغ پرندگان کیش در جنوب شرقی جزیره کیش، بلوار مرجان، مجموعه پارک دلفین کیش واقع شده است. این باغ همه روزه از ساعت 15:30 تا 19:30 باز است.

2. قیمت بلیط باغ پرندگان کیش چقدر است؟

قیمت بلیط باغ پرندگان کیش در سال 1403 مبلغ 850هزار تومان است. که مربوط که کل تفریحات مجموعه دلفیناریوم است.

3. چه نوع پرندگانی در باغ پرندگان کیش وجود دارد؟

باغ پرندگان کیش دارای 57 گونه مختلف پرنده از قاره‌های مختلف است. از جمله این پرندگان می‌توان به طوطی، فلامینگو، پلیکان، قو، لک‌لک، طاووس و شاه‌پر اشاره کرد.

4. چه تفریحاتی در پارک دلفین کیش وجود دارد؟

علاوه بر تماشای نمایش دلفین‌ها، می‌توانید از باغ پرندگان، آکواریوم، کلاسیک شو، دیدن پنگوئن ها و سایر تفریحات پارک دلفین کیش لذت ببرید.

5. قیمت بلیط پارک دلفین کیش چقدر است؟

قیمت بلیط پارک دلفین کیش در سال 1403 مبلغ 850هزار تومان است که تمامی تفریحات مجموعه دلفیناریوم را شامل می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا