جاذبه های گردشگری

جاهای دیدنی کیش | عکس جاذبه های گردشگری کیش

5/5 - (1 امتیاز)

جاهای دیدنی کیش پتانسیل برآوردن کام دل گردشگران و علاقه مندان به سیر و سفر را دارند. کیش برای هر سلیقه ای با هر حسی و حالی جایی برای دیدن و لذت بردن دارد. اگر به مکان های تاریخی علاقه دارید، به شما دیدن شهر زیر زمینی کاریز کیش را پیشنهاد می کنیم. اگر ساحل بی همانند خلیج فارس را می پسنیدید، بهتر است در امتداد اسکله تفریحی کیش به مکان های خلوت تر بروید و زیبایی وصن نشدنی آب های اقیانوس را تجربه کنید.

قدم به دنیای شگفت‌انگیز جزیره کیش بگذارید و در سواحل نیلگون مرجانی غرق آرامش شوید. از کشتی یونانی کیش ، نماد تاریخ دریانوردی، دیدن کنید و در شهر زیرزمینی کاریز، رازهای زندگی در اعماق زمین را کشف کنید. با دلفین‌ها در پارک دلفین‌ کیش به وجد بیایید و در باغ پرندگان کیش، نغمه‌های هزاران پرنده را گوش دهید.

در اسکله تفریحی کیش، قدم زنان از نسیم خنک دریا لذت ببرید و در آکواریوم کیش، دنیای زیر آب را به نظاره بنشینید. هیجان را در پارک آبی اوشن کیش تجربه کنید و در ساحل مرجان کیش غواصی در میان صخره‌های مرجانی را امتحان کنید. جاذبه های گردشگری کیش شما را غرق در شادی و لذت خواهند کرد.

جاهای دیدنی کیش

جاهای دیدنی کیش که در مجموع جاذبه های گردشگری کیش را خلق می کنند، شامل مکان های تاریخی کیش، جاهای تفریحی کیش و تفریحات آبی و سواحل کیش می شود. البته مراکز خرید کیش نیز برای مسافران بسیار جذاب هستند.

در این بخش به معرفی جاهای دیدنی کیش خواهیم پرداخت.

کشتی یونانی کیش: از جاهای دیدنی کیش

 

کشتی یونانی کیش
جاهای دیدنی کیش

در ساحل جنوب غربی جزیره کیش، بقایای کشتی یونانی، غولِ زخمیِ تاریخ، به چشم می‌آید. این کشتی که در سال 1345 به گل نشست، به نمادی از دریانوردی و تاریخ پر فراز و نشیب این منطقه تبدیل شده است. تماشای غروب خورشید در کنار این کشتی عظیم، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

آدرس کشتی یونانی روی نقشه

چرا کشتی یونانی به گل نشست؟

هنوز راز به گل نشستن این کشتی به طور کامل روشن نیست. برخی می‌گویند که نقص فنی، و برخی دیگر طوفان و شرایط بد آب و هوایی را دلیل این اتفاق می‌دانند.

پارک دلفین یکی از جاهای دیدنی کیش

 

پارک دلفین کیش

در پارک دلفین‌کیش، به دنیای شگفت‌انگیز این موجودات دوست‌داشتنی قدم بگذارید و از نمایش‌های جذاب و پرهیجان آنها لذت ببرید. دلفین‌ها با حرکات آکروباتیک و هوش سرشار خود، شما را مجذوب خود خواهند کرد. در این پارک، می‌توانید با دلفین‌ها بازی کنید و آن ها را لمس کنید، عکس یادگاری بگیرید و خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

همچنین بخوانید:  جاذبه های گردشگری روسیه

آدرس پارک دلفین روی نقشه

اسکله تفریحی کیش

قدم به روی اسکله تفریحی کیش بگذارید و نسیم خنک خلیج فارس را در آغوش بگیرید. در این اسکله، تفریحات هیجان‌انگیزی مانند جت اسکی، قایق‌سواری و غواصی منتظر شما هستند. می‌توانید در رستوران‌ها و کافه‌های اسکله، طعم‌های جدید را امتحان کنید و از منظره‌ی بی‌نظیر دریا لذت ببرید.

آدرس اسکله تفریحی کیش

خیابان سنایی در بلوار دریا به صورت شبانه روزی آماده پذیرش شما در این مکان فوق العاده است.

موزه خلیج فارس

در دل جزیره کیش، گنجینه‌ای از تاریخ و فرهنگ دریانوردی در خلیج فارس منتظر شماست. موزه خلیج فارس با معماری مدرن و منحصر به فرد خود، شما را به سفری در اعماق تاریخ می‌برد. در این موزه، می‌توانید از اشیاء و اسناد تاریخی مربوط به دریانوردی در خلیج فارس دیدن کنید و با فرهنگ و آداب و رسوم مردم این منطقه آشنا شوید.

ساحل مرجان کیش؛ جاهای دیدنی کیش

 

ساحل مرجان کیش

تصور کنید در ساحلی قدم می‌زنید که شن‌های نرم و سفید زیر پایتان است و صدای موج‌های نیلگون خلیج فارس در گوشتان نجوا می‌کند. در دوردست، صخره‌های مرجانی رنگارنگ به چشم می‌آیند و گویی نگینی در دل خلیج فارس می‌درخشند. این ساحل رویایی، ساحل مرجان کیش است.

در ساحل مرجان، تفریحات هیجان‌انگیزی مانند غواصی و جت اسکی منتظر شما هستند. می‌توانید در آب‌های زلال خلیج فارس غوطه‌ور شوید و دنیای شگفت‌انگیز زیر آب را تماشا کنید. اگر به دنبال آرامش هستید، می‌توانید در آلاچیق‌های ساحلی بنشینید و از منظره‌ی بی‌نظیر غروب خورشید لذت ببرید.

آدرس: جنوب شرقی جزیره کیش

شهر حریره کیش یکی از جاهای دیدنی کیش

 

شهر حریره کیش

در شمال جزیره کیش، جایی که نغمه‌ی تاریخ و طبیعت در هم می‌آمیزد، شهر باستانی حریره منتظر شماست. گویی دروازه‌ای به سوی گذشته گشوده شده است تا شما را به سفری در اعماق تاریخ ببرد. در میان کوچه پس کوچه‌های این شهر باستانی، قدم بر روی سنگفرش‌هایی می‌گذارید که راوی داستان‌های ناگفته از روزگارانی دور هستند.

در شهر حریره، بقایای مساجد، قصر، حمام‌ها و بازارها را خواهید دید که هر کدام حکایتی از شکوه و عظمت این شهر در گذشته دارند. در موزه شهر حریره، اشیاء و ظروف سفالی کشف شده از این شهر باستانی به نمایش گذاشته شده‌اند که شما را با فرهنگ و زندگی مردم آن دوران آشنا می‌کنند.

آدرس شهر حریره کیش روی نقشه گوگل

راز قلعه جنی کیش!

در غربی‌ترین نقطه جزیره کیش، جایی که خورشید در آغوش خلیج فارس غرق می‌شود، قلعه‌ای مرموز و متروکه به نام قلعه جنی خودنمایی می‌کند. این قلعه در گذشته به عنوان پاسگاه ژاندارمری مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما داستان‌های ترسناکی که از آن نقل می‌شود، باعث شده تا به قلعه جنی معروف شود.

قلعه جنی کیش

برخی می‌گویند که در شب‌های مهتابی، صدای جیغ و ناله از قلعه به گوش می‌رسد و ارواح سرگردان در آن پرسه می‌زنند. عده‌ای دیگر معتقدند که طلسمی بر قلعه حاکم است و هر کس به آن نزدیک شود، دچار اتفاقات ناگواری خواهد شد.

همچنین بخوانید:  معرفی قلعه بلگراد؛ نماد فرهنگ و عظمت این کشور

اما فارغ از داستان‌های ترسناک، قلعه جنی مکانی جذاب برای عکاسی و گشت و گذار است. منظره‌ی غروب خورشید از بالای قلعه، بی‌نظیر و تماشایی است. اگر به دنبال هیجان و رمز و راز هستید، بازدید از قلعه جنی را در برنامه سفر خود به کیش قرار دهید.

نکاتی برای بازدید از قلعه جنی:

ساعات بازدید: 24 ساعته
قیمت بلیط: ورودی رایگان
آدرس قلعه جنی کیش: جزیره کیش، جاده جهان، نرسیده به کشتی یونانی

دنیای شگفت‌انگیز آبزیان در آکواریوم کیش!

در اعماق خلیج فارس، دنیای شگفت‌انگیزی از رنگ‌ها و حرکات منتظر شماست. آکواریوم کیش، دریچه‌ای به سوی این دنیای اسرارآمیز است که شما را با انواع آبزیان از جمله کوسه، سفره‌ماهی، لاک‌پشت دریایی و دلقک‌ماهی آشنا می‌کند.

آکواریوم کیش

در این آکواریوم، بیش از 150 گونه از آبزیان نگهداری می‌شوند. تونل شیشه‌ای آکواریوم، تجربه‌ای بی‌نظیر از غواصی در میان آبزیان را به شما هدیه می‌دهد. می‌توانید در کنار تماشای این موجودات شگفت‌انگیز، اطلاعات جالبی در مورد آنها نیز کسب کنید.

آکواریوم کیش، مکانی ایده‌آل برای گذراندن یک روز شاد و آموزنده در کنار خانواده و دوستان است.

آدرس: جنوب یشرقی جزیره کیش- پارک دلفین

 

دره پرتغالی ها یکی از جاهای دیدنی کیش

در شمال جزیره کیش، جایی که نسیم خنک خلیج فارس به صورتتان می‌وزد، دره‌ای سرسبز و مرموز به نام دره پرتغالی‌ها منتظر شماست. قدم زدن در این دره، گویی سفری به تاریخ است، زمانی که پرتغالی‌ها در جزیره کیش ساکن بودند.

درختان کهنسال، نخل‌های سر به فلک کشیده و سکوت حاکم بر دره، فضایی آرامش‌بخش و دل‌انگیز را به وجود آورده است. در این دره، می‌توانید به سکوت و خلوت با خود بپردازید، عکس‌های یادگاری بگیرید و از طبیعت بکر جزیره کیش لذت ببرید.

 

هندورابی، نگین پنهان خلیج فارس

 

جزیره هندورابی کیش
جاهای دیدنی کیش

در دلِ نیلگون خلیج فارس، گویی نگینی از جنس آرامش و سکوت آرمیده است. جزیره هندورابی ، با سواحل بکر و آب‌های زلال، مقصدی ایده‌آل برای گریز از هیاهوی زندگی روزمره است.

در هندورابی، خبری از شلوغی و ترافیک نیست. فقط صدای امواج دریا و نغمه‌ی مرغان دریایی به گوش می‌رسد. می‌توانید در ساحل قدم بزنید، در آب‌های نیلگون خلیج فارس غوطه‌ور شوید و از تماشای طلوع و غروب خورشید لذت ببرید.

هندورابی، بهشتی برای دوستداران طبیعت و آرامش است.

آدرس جزیره هندورابی روی نقشه گوگل

رازِ زمزمه‌ی لاک‌پشت‌ها در جزیره‌ی کیش

در جنوب غربی جزیره‌ی کیش، جایی که خورشید در آغوش نیلگون خلیج فارس غرق می‌شود، ساحلی بکر و آرام منتظر شماست. جزیره لاک‌پشت‌های کیش، گویی رازِ زمزمه‌ی عاشقانه‌ی این موجودات دریایی را در خود نهفته دارد.

هر ساله، از اواخر اسفند تا اواخر مرداد، لاک‌پشت‌های پوزه عقابی و پشت سبز برای تخم‌گذاری به این ساحل آرامش‌بخش می‌آیند. قدم زدن در ساحل در شب‌های مهتابی، فرصتی برای تماشای این موجودات شگفت‌انگیز و شنیدن صدای آرامش‌بخش راه رفتن آن‌ها است.

آدرس جزیره لاکپشت های کیش

این ساحل بی نظیر در جزیره هندورابی که از توابع کیش می باشد واقع شده است.

باغ پرندگان کیش

 

باغ پرندگان کیش
جاهای دیدنی کیش در روز

در قلب جزیره‌ی کیش، جایی که نغمه‌ی طبیعت به گوش می‌رسد، باغ پرندگان کیش منتظر شماست. گویی در میان رنگ‌های شاد و نغمه‌ی دلنشین پرندگان، به دنیای دیگری قدم می‌گذارید.

همچنین بخوانید:  معرفی 5 موزه در بلگراد - صربستان

در این باغ، بیش از ۵۷ گونه‌ی مختلف پرنده از سراسر دنیا در فضایی سرسبز و دل‌انگیز زندگی می‌کنند. طاووس‌های رنگارنگ، طوطی‌های سخنگو، فلامینگوهای باوقار و پلیکان‌های باهوش، تنها بخشی از ساکنان این باغ شگفت‌انگیز هستند.

باغ پرندگان کیش، مکانی ایده‌آل برای گذراندن یک روز شاد و آموزنده در کنار خانواده و دوستان است.

آدرس باغ پرندگان کیش:

کیش، بلوار خلیج فارس، پارک دلفیی

پرواز بر فراز خلیج فارس با پاراگلایدر، رویایی در کیش!

 

پاراگلایدر کیش
جاهای دیدنی کیش تفریحی

تا به حال رویای پرواز بر فراز خلیج فارس، در آغوش ابرها و با تماشای مناظر بی‌نظیر جزیره کیش را داشته‌اید؟ پاراگلایدر کیش این رویای شیرین را به واقعیت تبدیل می‌کند.

تصور کنید که از بلندای آسمان، نظاره‌گر آب‌های نیلگون خلیج فارس، ساحل‌های شنی و کشتی‌های در حال گذر هستید. هیجان پرواز در کنار آرامش تماشای مناظر، تجربه‌ای بی‌نظیر و خاطره‌ای ماندگار را برای شما رقم خواهد زد.

پاراگلایدر کیش، تفریحی هیجان‌انگیز برای تمام سنین و سلیقه‌ها است.

نکاتی برای تجربه پاراگلایدر در کیش:

آدرس: سایت پرواز پاراگلایدر در شمال جزیره کیش، جنب هتل ترنج واقع شده است.

آب انبار کیش

 

آب انبار کیش
مکان های تاریخی کیش

در قلب جزیره‌ی کیش، جایی که تاریخ و معماری در هم آمیخته‌اند، آب انبار کیش منتظر شماست. گویی با قدم گذاشتن در این مکان، به سفری در زمان به گذشته‌ی جزیره می‌روید.

گنبدهای بزرگ و بادگیرهای بلند آب انبار، یادآور هوش و خلاقیت معماران ایرانی در استفاده از انرژی‌های طبیعی برای ذخیره‌ی آب است. قدم زدن در فضای خنک و دل‌انگیز آب انبار، تجربه‌ای منحصر به فرد و خاطره‌ای ماندگار از سفر به کیش خواهد بود.

آب انبار کیش، نمادی از تاریخ و فرهنگ غنی ایران زمین است.

نکاتی برای بازدید از آب انبار کیش:

آدرس: آب انبار در شمال جزیره کیش، در نزدیکی شهر باستانی حریره واقع شده است.
زمان بازدید:
صبح‌ها از ساعت 9 تا 12
عصرها از ساعت 15 تا 21
قیمت بلیط: ورودی رایگان

نتیجه گیری

جزیره کیش با تنوع بی‌نظیر در جاذبه‌های گردشگری، مقصدی ایده‌آل برای تمام سلیقه‌ها است. از سواحل بکر و آب‌های نیلگون خلیج فارس گرفته تا مراکز خرید مدرن و تفریحات هیجان‌انگیز، کیش هر آنچه را که برای یک سفر خاطره‌انگیز نیاز دارید، به شما ارائه می‌دهد.

در کیش، می‌توانید:

  • در ساحل قدم بزنید و از تماشای طلوع و غروب خورشید لذت ببرید.
  • در آب‌های نیلگون خلیج فارس غواصی کنید و دنیای شگفت‌انگیز زیر آب را تجربه کنید.
  • با جت اسکی، قایق‌سواری و دیگر تفریحات آبی، هیجان را به اوج خود برسانید.
  • از شهر باستانی حریره و دیگر جاذبه‌های تاریخی دیدن کنید.
  • در مراکز خرید مدرن کیش، خریدی لذت‌بخش را تجربه کنید.
  • در رستوران‌ها و کافه‌های متعدد کیش، طعم‌های بی‌نظیر را بچشید.

کیش، مقصدی ایده‌آل برای سفرهای خانوادگی، دوستانه و عاشقانه است. اگر به دنبال سفری خاطره‌انگیز و پر از تجربیات جدید هستید، کیش را به‌عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کنید. همین امروز برای سفر به کیش برنامه‌ریزی کنید و از زیبایی‌های این جزیره شگفت‌انگیز لذت ببرید!

سوالات متدوال

1. بهترین زمان سفر به کیش چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به کیش از نظر آب و هوا، فصل‌های بهار و پاییز است. در این فصل‌ها، هوا خنک و دل‌انگیز است و از شرجی بودن هوا خبری نیست.

2. برای سفر به کیش چه مدارکی لازم است؟

پبرای سفر به کیش، فقط به کارت ملی یا شناسنامه نیاز دارید.

3. چگونه می‌توان به کیش سفر کرد؟

برای سفر به کیش، می‌توانید از طریق هواپیما یا کشتی اقدام کنید. پروازهای مستقیم از بسیاری از شهرهای ایران به کیش وجود دارد.

4. در کیش کجا می‌توان اقامت کرد؟

در کیش، هتل‌ها، آپارتمان‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی متعددی برای اقامت وجود دارد.

5. چه تفریحاتی در کیش وجود دارد؟

کیش، تنوع بسیار زیادی در تفریحات دارد. از جمله تفریحات محبوب در کیش می‌توان به غواصی، جت اسکی، قایق‌سواری، گشت و گذار در ساحل، بازدید از مراکز خرید و تفریحی و… اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا