جهانگردی

دبی مارینا؛ مکان تفریحی لاکچری و رویایی

Rate this post

دبی توانسته در سالیان گذشته به یکی از لوکس ترین و مدرن ترین شهرها در جهان تبدیل شود که علاقه مندان زیادی را به منظور گردش و سرمایه گذاری به خود جذب می کند. دبی مارینا یکی از جاهای دیدنی و تفریحی دبی است که گردشگران برای دیدن آن به دبی سفر می کنند.

این مطلب جامع در مجله سفر،  گردشگری و جهانگردی سفر پیش را به هیچ عنوان از دست ندهید.

شهر دبی در حاشیه خلیج فارس قرار گرفته و با وجود آب و هوای گرم و نامطلوبی که دارد، همچنان سراسر سال پر از گردشگر و توریست است. چرا که این شهر توانسته امکانات و تفریحات متنوعی را به مسافران ارائه دهد. این شهر به قدری زیبا ساخته شده که نمی توان گفت بهترین منطقه آن کدام است.

معرفی مارینا دبی

اگر تاکنون به دبی سفر نکرده اید و یا در آینده نزدیک قصد بازدید از آن را دارید، احتمالا با شنیدن نام دبی مارینا کنجکاو شده اید درباره آن اطلاعات کسب کنید. دبی مارینا (به انگلیسی Dubai Marina و به عربی مرسی دبی) نام یک منطقه در دبی است که به معنی تفرجگاه ساحلی می باشد. این تفرجگاه ساحلی یکی از پرطرفدارترین محله های دبی است که در زمینی بکر به طول دو مایل ساخته شده است.

این جاذبه گردشگری دبی دارای یک کانال آب مصنوعی به طول ۳ کیلومتر است. در واقع این کانال آب توانسته آب را از خلیج فارس تا خشکی بکشاند. هدف از این کار ساخت آبنمای جدید بود که برای این منظور ابتدا یک آب نما در بیابان حفر کردند و حدود ۱۲ درصد از زمین این منطقه را به بخش مرکزی اختصاص دادند و قسمت بزرگی از آن به وسیله آب دبی مارینا پر شد.

همچنین بخوانید:  بازار بزرگ استانبول کجاست؟ آدرس و دانستنی های خرید و بازدید

دبی مارینا دارای آسمان خراش های زیبا، انواع رستوران ها و مراکز خرید می باشد که بر جذابیت این منطقه افزوده اند. این منطقه به گونه ای طراحی و ساخته شده است که علاقه مندان به ورزش و پیاده روی بتوانند ۸ کیلومتر پیاده روی کرده و در مسیر از زیبایی های این منطقه لذت ببرند. هدف از ایجاد چنین منطقه و شهری مانند دبی، جذب توریست از سراسر جهان بوده که به هدف خود نیز رسیده اند.

 

در ساخت پروژه دبی مارینا از منطقه ای در اقیانوس آرام در ونکوور کانادا به نام False Creek الهام گرفته شده است. در حال حاضر بزرگترین مارینا در جهان که ساخت دست بشر است، مارینا دل ری در کالیفرنیا می باشد. اما مارینا دبی هنوز به طور کامل تمام نشده و بعد از اتمام به بزرگترین مارینا جهان تبدیل می شود، که تمام صفر تا صد آن به دست بشر ساخته شده است.

امکانات و ویژگی های دبی مارینا

در دور تا دور این منطقه بیش از ۲۰۰ برج مسکونی و آسمان خراش وجود دارد که در سال ۲۰۱۶ دارای جمعیت ۴۵۳۹۵ نفری بوده و تا اتمام کامل پروژه، این جمعیت به ۱۲۰ هزار نفر می رسد. این منطقه در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی دبی و در کنار خلیج فارس واقع شده است که در نزدیکی نخل جمیرا قرار دارد. در اطراف مارینا جاده ای ساحلی کشیده شده که از طریق آن می توان نخل جمیرا را دید.

انواع مراکز خرید، رستوران ها، کافه ها، مغازه ها، قایق های تفریحی و تندرو در این منطقه برای گردشگران تعبیه شده است و مسافران هنگام پیاده روی می توانند از آنها دیدن کرده و از امکانات تفریحی استفاده کنند. در ضمن یک مرکز خرید بزرگ در این محله به نام دبی مارینا مال ساخته شده است. همچنین در این منطقه ۶ پل ثابت بر روی کانال وجود دارد که در هر قسمت بسته به ارتفاع پل، کلاب قایق سواری در نظر گرفته شده است. عمق کانال در دبی مارینا در کمترین حالت حداقل ۲.۵ متر می باشد.

همچنین بخوانید:  برج خلیفه دبی، بلندترین برج جهان با معماری شاهکار

دبی مارینا منطقه ای لاکچری در دبی

مارینا یک منطقه زیبا و مسحور کننده است که زیبایی آن در شب چند برابر می شود. وجود رستوران ها، پارک ها، تفریحات گوناگون و آسمان خراش های جذاب باعث شده تا مسافران تجربه تکرار نشدنی برای خود رقم بزنند. اما مساله ای که باید به آن توجه کنید این است که این منطقه، محله لوکس و نسبتا گران دبی می باشد و اغلب مشتریان از لحاظ مالی رده بالا و خاص هستند و امکاناتی که دریافت می کنند هم بسیار لوکس و شیک می باشد. شما نیز می توانید برای بازدید و استفاده از امکانات آن به این منطقه سفر کرده و حتی در هتل های آن اقامت کنید.

 

معماری دبی مارینا

پروژه ساخت مارینا در دبی هنوز به اتمام نرسیده است و این پروژه دارای دو فاز می باشد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

فاز اول مارینا دبی

فاز اول مارینا در دبی مساحتی برابر ۲۵ هکتار دارد که این فاز دارای شش برج به نام های الماس، فیروزه، مرجان و سه برج دیگر به نام های مشک، عنبر و الیاس هستند. هزینه ای که دولت برای ساخت این فاز پرداخت کرده برابر با ۲.۱ میلیارد درهم بوده است. این قسمت، مسیر پیاده روی به طول ۷ کیلومتر دارد که در کنار آن رستوران ها و کافه های مختلف برای رفاه حال گردشگران در نظر گرفته شده است.

فاز دوم مارینا دبی

این فاز هنوز به آخر نرسیده و در دست ساخت می باشد و قرار است آسمان خراش های بسیار بلندی در آن ساخته شود و نام بلندترین بلوک جهان را از آن خود کند. هم اکنون نیز برج های این منطقه بسیار مرتفع بوده و اکثرا ارتفاع آن ها به ۲۵۰ الی ۳۰۰ متر می رسد. برخی از برج های این فاز عبارت اند از: برج بینهایت، اوشن هایتس، مارینا پیناکل، برج سلفا و برج پنتومینیوم با ارتفاع ۵۱۶ متر.

همچنین بخوانید:  موزه ملی عراق کجاست؟ مرکز نگهداری هزاران اشیا و آثار دوران باستان

دیدنی های نزدیک

دبی پر از جاذبه های گردشگری و تفریحی لوکس به همراه مراکز خرید شیک می باشد. از جمله جاذبه ها و تفریحات نزدیک به دبی مارینا که می توانید برای بازدید به آنجا سر بزنید عبارت اند از: کشتی تفریحی Dhow، پارک های آبی دبی، پارک آبی اسپلش دبی، منطقه و تفریحگاه ساحلی کورنیش دبی، چرخ و فلک چشم دبی، پالم یا نخل جمیرا، ساحل جمیرا، برج های دریاچه جمیرا، واک ات جی بی آر، برج خلیفه، فواره نخل، دبی مارینا مال و بندر دبی.

هتل های نزدیک

یکی از دلایل شهرت دبی، وجود هتل های لوکس است که بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می دهند و به عنوان مجلل ترین هتل های دنیا شناخته می شوند. بهتر است در هتلی اقامت کنید که به مراکز خرید و جاهای دیدنی دبی از جمله دبی مارینا نزدیک باشد. هتل های دبی نزدیک به این منطقه عبارت اند از: هتل کرون پلازا دبی، هتل هیلتون دبی د واک، جمیرا بیچ رزیدنس، هتل رودا بیچ ریزورت،هتل راو لا مر دبی، هتل بولگاری دبی و هتل آرمادا اونیو.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا