آشپزی

طرز تهیه پاستا پنه آلفردو

Rate this post

طرز تهیه پاستا پنه آلفردو : پاستا پنه آلفردو یکی از گونه های پاستاهای خوش طعم و دوست داشتنی مملکت ایتالیا بوده است که در همه جهان معروف گشته است.

این مطلب جامع در مجله سفر،  گردشگری و جهانگردی سفر پیش را به هیچ عنوان از دست ندهید.

مواد لازم‌ برای ۴ نفر‌

پاستا پنه ۱ بسته‌
سینه مرغ ۲ تکه‌
قارچ ۴۰۰ گرم
شیر ۱ لیوان‌
خامه صبحانه ۱ بسته‌
پنیر خامه‌ ای ۱ لیوان
کره ۳۰ گرم
سیر ۴ حبه‌
پنیر پارمزان نصف‌ لیوان‌
آب لیمو ترش‌ ۲ قاشق غذاخوری
جعفری ۱ قاشق غذاخوری‌
نمک و فلفل سیاه‌ به مقدار‌ لازم
روغن زیتون یا مایع‌ به مقدار لازم

طرز تهیه پاستا پنه آلفردو

طرز تهیه پاستا پنه آلفردو

 

مرحله 1

نخست استخوان سینه‌ مرغ را بیرون می‌ آوریم پس‌ازآن با بیفتک کوب اندکی می کوبیم تا نازک شوند . در امتداد ۲ حبه سیر‌ را رنده می کنیم و به همراه اندکی نمک و فلفل سیاه‌ به صورت کامل روی همه بخش های گوشت مرغ‌ ماساژ‌ می دهیم .

مرحله 2

در دنباله  این آشپزی اندکی روغن زیتون یا روغن مایع‌ به همراه ۱ قاشق غذاخوری‌ آبلیمو روی سطح مرغ می ریزیم و دوباره روی سطح مرغ ماساژ‌ می دهیم . آن‌وقت روی در کاسه سلفون می کشیم و به زمان یک ساعت در یخچال میگذاریم تا مرغ‌ مزه دار گردد .

مرحله 3

پس از سپری شدن یک ساعت اندکی روغن در یک تابه خوب می ریزیم و سینه‌های‌ مرغ را سرخ‌ می نماییم تا هر دو سمتش طلایی گردد ، آن‌وقت مرغ‌ را از تابه بیرون می آوریم و به شکل کج برش‌ می زنیم و کنار‌ می گذاریم .

همچنین بخوانید:  طرز تهیه کباب ترکی خانگی

مرحله 4

در حال حاضر کره را به تابه افزون می نماییم و قارچهای خرد شده را به کره‌ اضافه می کنیم . برای مشکی نشدن قارچها یک قاشق غذاخوری آبلیمو هم افزون می نماییم . بعد از این که قارچ را خیلی خوب سرخ‌ کردیم آنها را کنار‌ قرار می دهیم .

مرحله 5

تابه را شستشو می دهیم یا یک تابه دیگر روی دما می گذاریم و مقداری روغن‌ یا کره‌ درون تابه می ریزیم ، بعد سیرها را رنده می کنیم و به تابه افزون می نماییم . سیر‌ها را تنها اندکی تفت می دهیم که بوی سیر بلند گردد .

مرحله 6

اکنون پنیر خامه ای را به همراه خامه‌ افزون می نماییم و قشنگ قاطی می کنیم آن‌گاه شیر را افزون می نماییم و صبر می کنیم سس روی دما اندکی غلیظ گردد . اکنون اندکی نمک و فلفل سیاه به سس افزون می نماییم و در نهایت قارچها را می ریزیم .

مرحله 7

حالا پاستا پنه را مطابق گفته روی بسته در آب جوش‌ می ریزیم تا به طور کامل نرم و قابل استفاده گردد ، آن‌وقت به سس خامه و قارچ که هنوز روی دما کم خواهد بود افزون می نماییم. در اخر مرغ‌ سرخ گشته را به همراه پنیر پارمسان افزون می کنیم و پاستا را با جعفری تزیین‌ می نماییم .

طرز تهیه پاستا پنه آلفردو

منبع : kamnamak.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا