ایرانگردی

پارک کوهسنگی مشهد؛ یک مجموعه کامل تفریحی برای یک روز

Rate this post

کوهسنگی مشهد

مشهد شهری مذهبی با جاذبه‌های توریستی و گردشگری متنوع میباشد، این شهر در بین سایر شهرهای ایران بیشترین مسافران خارجی و داخلی را به‌سوی خود می کشاند. بکی از مکان های تفریحی و توریستی شهر مشهد پارک کوهسنگی میباشد که در ادامه در مجله گرشگری  سفر پیش  به معرفی آن می پردازیم.

این مطلب جامع در مجله سفر،  گردشگری و جهانگردی سفر پیش را به هیچ عنوان از دست ندهید.

کوه سنگی

پارک کوهسنگی

در میان جاذبه های گردشگری جذاب ، متنوع و فوق العاده زیبای شهر مشهد می توان ، به پارک کوهسنگی که یکی از بهترین گزینه های تفریح و طبیعت گردی است اشاره کرد.جالب است، بدانید که شاه عباس صفوی تاج سلطنت را بر بالای ایوان کوهسنگی توسط فردی به نام مرشد قلی استاجلو بر سر گذاشت و بعد از آن به رسم سلسله صفویه در این شهر عمارت های شاهی و باغ ساخت.

مجموعه کوهسنگی شامل دو کوه سنگی به شکل کله قند میباشد که ادامه‌ی کوه بینالود میباشند و یک ایوان سنگی که شامل فضای مسطح پارک را می شود.در گذر زمان با احداث باغ و کاشت درختان در محوطه کوهسنگی این مکان این چنین سرسبز شده است .در کوه سمت راستِ پارک، پلکانی سنگی و پیچ در پیچ واقع شده  که مسیری برای علاقه مندان می باشدکه  به بالای کوه بروند و به تماشای منظره زیبای شهر مشهد بپردازند.پارک کوهسنگی به بام مشهد نیز مشهور میباشد و سوژه‌ای عالی برای عکاسان و گردشگران میباشد.

همچنین بخوانید:  باغ تاریخی عباس آباد

سفر پیش ؛ کوه سنگی

امکانات پارک کوهسنگی مشهد

از امکانات این مجموعه گردشگری میتوان به استخر بزرگ، رستوران ، آمفی تئاتر ، میدان ورزش ، غرفه های فروشگاهی ، غرفه های فروش صنایع دستی و سوغاتی و موزه بزرگ خراسان رضوی نام برد.

سفر پیش

تاریخچه

پارک کوهسنگی تا سال ۱۳۱۰ هجری خورشیدی با ساختار طبیعی به صورت منطقهٔ ییلاقی با جاذبه‌های طبیعی از قبیل کوه‌های سهل‌الصعود ، باغ‌های سرسبز،چشم‌اندازهای طبیعی، رودخانه‌ها و آب‌وهوای معتدل، مکانی سیاحتی بوده است.پس از ایجاد امکاناتی مانند: استخر و جاری شدن قنات، وسعت و اهمیت آن بیشتر شد و در سال ۱۳۱۸ ه‍جری شمسی با احداث ساختمانی دو طبقه توسط آلمانی‌ها، و جدول‌کشی خیابان‌ها و نرده‌کشی به پارکی طبیعی تبدیل شد .

پارک کوه سنگی

مکان

این مکان بی نظیر واقع در مشهد، بزرگراه شهید کلانتری میباشد.

منبع : dobaresafar.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا