ایرانگردی

آیا تا بحال نام بهشت زیبای رویدر هرمزگان را شنیده اید؟

Rate this post

شهر رویدر

رویدر هرمزگان (Ruydar) شهری سرسبز و بکر از توابع هرمزگان در نزدیکی بندرعباس و بندر خمیر میباشد .اطراف شهر رویدر را کوه‌های جذابی احاطه کرده و در جنوب کوه رخ، شمال شرقی کوه گروه بنزی و از غرب کوه شب قرار گرفته اند.رودخانه‌ی  بی نظیر رویدر این شهر را به دو بخش تقسیم و سبب آبادانی و خرمی این شهر گشته است.

این مطلب جامع در مجله سفر،  گردشگری و جهانگردی سفر پیش را به هیچ عنوان از دست ندهید.

سفر پیش

دیدنی های رویدر

یکی از دیدنی های جذاب و اصلی رویدر هرمزگان بوستان بهشت با امکانات رفاهی برای تفریح و گذراندن شب‌هایی  میباشد که  وسعت آن سه هکتار می‌باشد. همچنین رودخانه رویدر که در اکثر روزهای سال پر از آب میباشد، مکانی مناسب جهت تفریح در این شهر به حساب می آید.قرار گرفتن دشت انجیر و چشمه آب سرد منطقه‌ای زیبا و بی‌نظیر در این منطقه به وجود آورده است.

تنگه نباب نیز در کنار دره چورستان  بسیار سرسبز و خوش منظره میباشد که فاصله آن از رویدر حدود سه کیلومتر میباشد.در جنوب این شهر نیز کوهپایه‌های کوه رخ، محیطی جذاب برای گردشگران به وجود آورده. غاری بکر و دست نیافتنی به نام تُرُد نیز در نزدیکی شهر رویدر واقع شده که غارنوردان و کوه‌نوردان را به سوی خود میکشاند.از دیدنی های دیگر این شهر می توان به نخلستانی با درختان بلند و سبز که از طریق چند چشمه به نام‌های انجیری، هوخشو و کویردان آبیاری میشود اشاره کرد.

بنای تاریخی در رویدر هرمزگان  به نام قلعه برج که متعلق به دوران قاجار است قرار دارد.ملک القدوس و امام‌زاده سید حسن نیز از اماکن زیارتی و مذهبی این شهر به حساب می آیند، که این مکان ارزش خاصی برای مردم بومی دارد.یکی دیگر از بناهای تاریخی رویدر عمارت قاضی میباشد که بیش از یک قرن پیش محل سکونت قاضی رویدر بوده . این بنای دو طبقه دارای  نمایی سفید رنگ میباشد ، و اتاق‌های آن دارای طراحی بسیار جالبی میباشد.

همچنین بخوانید:  زیباترین جاهای دیدنی ماسال؛ طبیعتی بکر و خارق العاده

نخل رویدر هرمزگان

مکان

رویدر در ۸۷ کیلومتری شمال غربی بندر خمیر واقع شده و فاصله آن با بندرعباس ۱۰۴ کیلومتر میباشد.جهت رفتن به این شهر زیبا میتوانید با استفاده از مکان یاب گوشی و نقشه زیر مسیر سفر خود را پیدا کنید.

منبع : dobaresafar.ir
حتما بخوانید : آبشار وارک لرستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا