ایرانگردی

زیباترین جاهای دیدنی ماسال؛ طبیعتی بکر و خارق العاده

Rate this post

ماسال گیلان

ماسال بهشتی سرسبز و رویایی و بهشت خدادادی در استان گیلان میباشد.ریشه نام ماسال از لغت “مازال” یا “مسال”  که به معنی منطقه‌ی دارای کوه و یا در کنار کوه گرفته شده است.

این مطلب جامع در مجله سفر،  گردشگری و جهانگردی سفر پیش را به هیچ عنوان از دست ندهید.

جنگل‌های درختان راش، رودخانه‌های پر آب و آبشارهای درخشان ،لاله‌زارهای رنگارنگ، دشت‌های وسیع، این منطقه را تبدیل به محیطی جذاب و بی‌نظیر کرده‌ است. شهری که در تمام فصول آب و هوای مطلوبی برای تفریح و گردشگری مسافران  دارا میباشد.در ادامه  با سفر پیش همراه باشید تا با هم به این بهشت بی نظیر سفری داشته باشیم.

ماسال - گیلان

شهر ماسال

این شهر به دلیل قرار داشتن در میان کوه‌های تالش و از سمتی مقابل دریای خزر منطقه‌ای کاملاً بکر و خاص میباشد که دارای آب و هوای معتدل و مرطوبی میباشد.از لحاظ ارتفاع بعد از شهر رودبار، مقام دوم را در استان گیلان دارد و این شهر ۴۴ متر از سطح دریا بالاتر میباشد.این شهر به دو بخش ماسال و شاندرمن تقسیم شده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر ماسال رودخانه‌های زیبای آن میباشد ، رودخانه‌ی خالکایی در بخش ماسال و رودخانه‌ی مرغک در شاندرمن از کوه‌های تالش سرچشمه گرفته اند و در سراسر طول سال خروشان و پر آب میباشند.

سفر پیش ؛ ماسال

مردم بومی

ماسال دارای مردمی خوش‌رو و میهمان‌نواز میباشد .قوم قدیمی و اصیل که به زبان محلی تالشی صحبت می‌کنند. اکثر فعالیت مردم بومی کشاورزی و دام‌پروری میباشد.بانوان بومی درزمینه ی پرورش حیوانات اهلی مانند مرغ، خروس، اردک و بوقلمون در مزرعه فعال میباشند.این بانوان همچنین در تولید صنایع‌دستی دارای مهارت ویژه ای میباشند.

همچنین بخوانید:  جاهای دیدنی سمنان؛ آثار تاریخی و طبیعتی که شما را به وجد می آورند

صنایع دستی

جذابیت‌ ها

ماسال دارای دیدنی‌های جذاب و تاریخی بسیاری میباشد که از قلعه کول، سنگ بست، وشمه سرا، خندیله پشت و تفنگ‌ساز می توان نام برد.همچنین یادواره‌ای در ارتفاعات سرسبز ماسال جهت زنده نگه‌داشتن نام و یاد میرزا کوچک خان جنگلی (میرزا یونس) ایجاد شده است.این یادواره در محل کشته شدن این سردار دلیر و مبارز ایرانی قرار دارد.

ماسال سفر پیش

بوستان ساحلی

از محبوب‌ترین جاذبه هایی که بیشتر توجه جوان‌ان را به خود جلب میکند بوستان ساحلی آن میباشد.بوستان ساحلی بزرگ که در کنار رودخانه‌ی خالکایی واقع شده است و تشکیل شده از سه قسمت اسبه ریسه، ام سبز و اولسبلنگاه میباشد.بخش اولسبلنگاه بزرگ‌ترین قسمت آن که به  حالت دهکده‌ای ییلاقی میباشد  و کلبه‌های چوبی کوچکی در آن ایحاد شده‌ است که در اختیار توریستان و گردشگران قرار می دهند.

سفر پیش

غارها

یکی دیگر از جاذبه های ماسال غارهای آن میباشد،  که دارای حدود هفده غار کوچک و بزرگ که معروف‌ترین آن‌ها غار آویشو است میباشند.فاصله این غار با شهر ماسال حدود ۲۰ کیلومتر میباشد. در داخل این غار رودخانه‌ای آرام و شفاف جاری است. قندیل‌های بلند و نوک‌تیز از سقف غار آویزان میباشند و هنگام بازدید باید مراقب این قندیل ها باشید.طول این غار عظیم نزدیک به دو کیلومتر است و چند دهلیز و تالار کوچک در آن میباشد. قدمت این غار به میلیون‌ها سال پیش میرسد .همچنین غارهای دیگری مثل غار باستانی غار کلچال، خندیله پشت و غار چسلی نیز از زیباترین غارهای ماسال میباشند.

سفر پیش

آبشارهای ماسال

آبشارهای جذاب ، مرتفع و زیبایی  که معروف‌ترین آن‌ها آبشار رامینه و آبشار تولی نساء با حدود ده متر ارتفاع و همچنین آبشار ویزو با پانزده متر ارتفاع نیز در همین ناحیه که در بخش شاندرمن  واقع شده میباشند.

همچنین بخوانید:  جاذبه های گردشگری اسرا آمیز و خارق العاده جزیره قشم

سفر پیش

بام ماسال

در فاصله‌ی یک کیلومتری بام ماسال خواهید دید . چشم‌اندازی جذاب و  سراسر سبز از شهرهای صومعه‌سرا و بندر انزلی را  در بام ماسال مشاهده خواهید کرد.

ماسال

مکان

فاصله از شهر تالش شصت کیلومتر میباشد و در فاصله پنجاه و پنج کیلومتری رشت و بعد از شهر صومعه‌سرا واقع شده است و فاصله آن از تهران حدود شش ساعت که البته باید ترافیک مسیر را هم مدنظر قرار بدهید.ماسال از شمال با رضوانشهر، از جنوب به صومعه‌سرا، از شرق با فومن همسایه میباشد. شهرهای خلخال و اردبیل هم در جنوب و جنوب غربی آن قرار دارند.

منبع : dobaresafar.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا