ایرانگردی

جاذبه گردشگری معماری خیره کننده روستای گرمه اصفهان

Rate this post

گردشگری روستای گرمه اصفهان

روستای گرمه در شرق استان اصفهان میباشد. این روستای زیبا، دارای جاذبه های دیدنی و گردشگری بسیاری میباشد. که موجب گشته جهانگردان فراوانی از اکثر مناطق دنیا را به خود جذب کند و برای ایرانگردی همیشه در اولویت سفر دوستان قرار می گیرد. در ادامه با مجله گردشگری سفر پیش همراه باشید. تا با جاذبه های گردشگری وستای گرمه اصفهان بیشتر آشنا شویم.

این مطلب جامع در مجله سفر،  گردشگری و جهانگردی سفر پیش را به هیچ عنوان از دست ندهید.

روستای گرمه اصفهان

آشنایی با روستای گرمه

در هنگام ورودتان به روستای زیبای گرمه آنچه که نظر شما را به خود جذب می کند. روش ساخت منازل این روستا میباشد. خانه هایی ساده و صمیمی که بر روی تپه های خاره بنا گشته اند. این منازل مثل بسياري از اثرهای معماری کویری میباشند. و برای خنک کردن فضای داخلی آنها از مصالح و معماری خاصی استفاده گشته است. یکی دیگر از جذابیت ها خانه های این روستا مشرف بودن به نخلستان است.

روستای گرمه اصفهان

ویژگی های شاخص روستای گرمه اصفهان

این روستای زیبا و دیدنی دارای جاذبه های بسیاری میباشد. که موجب گشته جهانگردان و توریست های فراوانی از اکثر مناطق دنیا را به خود جذب کند. روستای گرمه، دارای عمر چند هزار ساله میباشد. در نزدیکی آن چشمه آب معدنی ای میباشد. که دارای خواص درمانی است.

نخلستان بسیار زیبا و باورنکردنی آن در قسمت جنوبی به کوهی فیل مانند وصل می گردند. در بهار و پاییز و زمستان بسیار خوش آب و هوا میباشد. قلعه بسیار قدیمی و ۴ طبقه گرمه که منتسب به زمان ساسانیان میباشد. در این منطقه واقع شده.

همچنین بخوانید:  مسجد شیخ لطف الله و جاذبه های معماری آن

قلعه روستای گرمه اصفهان

شب های زیبا و پر ستاره گرمه و سکوت دل پذیر، صدای آبشارها، خش خش برگهای درختان خرما، کاج انار همه اینها موجب گشته، که از هر گوشه دنیا توریستهای بیشماری به این روستا سفر کنند.

صنایع دستی روستای گرمه

صنایع دستی روستای گرمه که همگی از برگ های خرما ساخته شده است. به همه نقاط دنیا رفته و هر توریستی بعنوان سوغات آنرا همراه خود برده است.

صنایع دستی روستای گرمه

صنایع دستی روستای گرمه

نخلستان ها

از آنجایی که به بار نشستن خرما از یک درجه حرارتی به بالا امکان پذیر میباشد. و کویرهای مرکزی ایران دارای زمستان های سردی میباشند. خرمای مرغوبی در آنجا به بار نمی شیند. ولی گرمه از اندک روستاهای خور و بیابانک میباشد. که زمستان آنقدر سردی نمی شود. به همین دلیل دارای نخلستان های زیادیست. و دارای خرمای بسیار مرغوبی است.

نخلستان های روستای گرمه اصفهان

مکان

روستای گرمه واقع در شرق استان اصفهان از نواحی نائین و خور و بیابانک و در کویر مرکزی ایران میباشد.

منبع : dobaresafar.ir
حتما بخوانید : آبشار وارک لرستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا