ایرانگردی

شگفتی های آبشار کچا؛ روستای کچا بهشتی که باید ببینید!

Rate this post

کچا از روستا‌های جنگلی حومه دهستان سراوان قسمت سنگر رشت در گیلان است. پیشینه این روستای خوش‌آب و هوا و بکر، به سال ۱۶۹ هجری قمری بازمی‌گردد. این روستا با سنگر ۲۱ کیلومتر و با رشت ۳۲ کیلومتر فاصله دارد. از روستا‌های مجاور کچا می‌توان به عزیزکیان و جوکول بندان از محدوده شمالی، سراوان از قسمت شرقی و موشنگا از قسمت جنوب اشاره نمود. کچا در محله‌ای جلگه‌ای بوده که در میان درختان عظیم و بلند احاطه شد.در ادامه این مقاله از مجله گردشگری سفر پیش از روستای کجا رشت بیشتر خواهید خواند.

اگر به اینگونه آبشار ها علاقه مند هستید، می توانید سری به لرستان بزنید و از آبشار هایی همچون آبشار وارک لرستان و آبشار نوژیان نیز دیدن کنید.

این مطلب جامع در مجله سفر پیش را به هیچ عنوان از دست ندهید.

ویژگی های اقلیمی روستای کچا

معمولاً زبان و گویش مردمان محلی روستای کچا، تالشی بوده است. شغل رایج بین این افراد کشاورزی و نگهداری از حیوانات اهلی بوده و به نوعی مردمان این روستا از ارتباط خوبی با حیوانات برخوردار هستند. همچنین از امکانات موجود در این روستا که ممکن است دغدغه گردشگران و مسافران باشد، می‌توان به گاز، برق، آب آشامیدنی و اینترنت اشاره کرد.

 

آبشار کچا و معرفی روستای کچا

روستای کچا دارای بخش‌های نابی است که از جمله آن‌ها می‌توان به چشمه اورجین و آبشار کچا اشاره کرد. چشمه اورجین این روستا دارای آبی زلال بوده و به‌صورت خودجوش از دل کوه سرچشمه می‌گیرد که حتی آب این چشمه را نیز برای نوشیدن مورد استفاده قرار می‌دهند.

همچنین بخوانید:  باغ تاریخی عباس آباد

در روستای کچا منزلگاه‌هایی وجود دارند که برای شما این امکان را فراهم می‌سازند تا در سفر از آن‌ها استفاده نموده و با مردمانی مهمان‌نواز ملاقات کنید. همچنین ممکن است بسیاری از افراد لذت بردن از مسیر باب میلشان نبوده و در رسیدن به مقصد عجله داشته باشند. ما به این افراد سفر با هواپیما را توصیه می‌کنیم. بدین منظور شما باید به فرودگاه سردار جنگل رشت مراجعه فرمایید.

 

روستای کچا امام زاده هاشم

 

روستای کچا در شهرستان رشت، استان گیلان، به دلیل سرسبزی و زیبایی‌های طبیعی خود، به بهشت گمشده معروف است. این روستا در میان جنگل‌های انبوه و کوه‌های سر به فلک کشیده قرار دارد و مناظری چشم‌نواز را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهد.

از جمله دیدنی‌های روستای کچا می‌توان به کلبه جنگلی، کافه‌ها و رستوران‌های جذاب و آبشار کچا اشاره کرد. کلبه جنگلی با نمای چوبی و سقف شیروانی خود، جلوه‌ای زیبا به جنگل داده است.  کافه‌ها و رستوران‌های روستای کچا نیز با غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه خود، می‌توانند لحظات خوشی را برای گردشگران رقم بزنند.

آبشار کچا نیز یکی از جاذبه‌های گردشگری این روستا است. این آبشار در میان جنگل قرار دارد و صدای دلنشین آن، آرامش خاصی را به گردشگران هدیه می‌دهد.

چشمه اورجی روستای کچا

چشمه اورجی نیز یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی روستای کچا است. این چشمه آب گوارای خود را از دل کوه‌ها جاری می‌کند و مکان مناسبی برای استراحت و آب‌تنی است.

آبشار کچا

برای رفتن به آبشار کچا، می‌بایست تا انتهای جاده رشت به سمت امام‌زاده هاشم حرکت کنید. لازم به ذکر است که باید وسایل مورد نیاز از جمله تجهیزات و کفش مناسب را به دلیل شیب مسیر به همراه داشته باشید. زمانی‌که حجم آب آبشار زیاد می‌شود، این منظره بسیار جذاب‌تر خواهد بود؛ در نتیجه توصیه ما به شما این بوده که از این آبشار در فصول بهار و پاییز دیدن فرمائید.

همچنین بخوانید:  روستای قلعه نو ( زهک )

 

بهترین زمان سفر به روستا و آبشار کچا

قطعاً اگر با آگاهی و شناخت قبلی نسبت به مقصد مورد نظر خود به سفر رفتن اقدام کنید، علاوه بر گذراندن اوقاتی خوش و ثبت بهترین خاطرات، می‌توانید از طبیعت، سوغاتی فصلی آن محله و آب و هوای باب میل خود لذت ببرید. در اینجا قصد داریم چکیده‌ای در مورد تنوع آب و هوایی این شهر بگوییم و تصمیم زمان مسافرت به این روستا را به شما واگذار کنیم. به‌طور میانگین می‌توان گفت شهر رشت در میان مسافران و گردشگران به دلیل دارا بودن نکات مثبت گوناگون، اولین مقصد برای مسافرت خواهد بود.

 

 

روستای کچا گیلان

 

آب و هوای روستای کچا امام زاده هاشم

لازم به ذکر است که آب و هوای رشت و روستا‌های اطراف آن دلیل اصلی محبوبیت این شهر در میان گردشگران هستند. آب گوارا و تمیز، بوی زمین خیس خورده و درختان تنومند رشت در هیچ شهری دیده نمی‌شود. رشت تابستان‌های گرم و مرطوبی داشته و اغلب ممکن است دمای آن تا ۳۷ درجه سانتی‌گراد بالا رود. به همین سبب احتمال دارد که رطوبت هوا کمی برخی از افراد را ناراحت کند. بر اساس اطلاعات و شواهد هواشناسی گرم‌ترین ماه مرداد و سردترین ماه در این مناطق، بهمن است که گاهاً دما به 5- درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

بر اساس شواهد موجود آغاز فصل بهار در این منطقه تقریباً از ماه اردیبهشت بوده و اوایل پاییز نیز از نظر آب و هوایی و تعادل دمایی مناسب‌ترین زمان برای مسافرت به این شهر و روستا‌های مجاور به حساب می‌آیند. طبیعت پاییزی در جنگل‌ها و روستا‌های اطراف رشت کاملاً شگفت‌انگیز بوده و اگر هوای کمی سرد و پاییزی شما را آزار می‌دهد، ماه مهر یکی از بهترین زمان‌ها برای رفتن به این منطقه محسوب می‌شود. اگر هوای بارانی، ابری و مه‌آلود باب میل شماست می‌توانید از اوایل مهر تا اوایل آبان را برای مسافرت به این محدوده انتخاب کرده تا به محض ورودتان به این قسمت از عطر دلپذیر موجود در هوا و اکسیژن خالص آن نهایت لذت را ببرید.

همچنین بخوانید:  آیا تا بحال نام بهشت زیبای رویدر هرمزگان را شنیده اید؟

 

آبشار کچا، جاذبه‌ای طبیعی در مسیر رشت به امام‌زاده هاشم

آبشار کچا یکی از جاذبه‌های طبیعی استان گیلان است که در مسیر رشت به امام‌زاده هاشم قرار دارد. این آبشار در انتهای مسیر روستای کچا قرار گرفته است و برای رسیدن به آن باید از یک مسیر شیب‌دار عبور کنید.

مسیر دسترسی به آبشار کچا از روستای کچا آغاز می‌شود. این مسیر در ابتدا آسفالت است و شیب متوسطی دارد. پس از طی حدود یک کیلومتر، مسیر آسفالت به جاده خاکی تبدیل می‌شود. جاده خاکی مسیر ماشین‌رو نیست و باید آن را پیاده طی کنید.

مسیر روستای کچا

 

 

لوکیشن آبشار کچا

در ۲۰ کیلومتری شهر رشت، استان گیلان، روستای کوچک و زیبایی به نام کچا قرار دارد. این روستا در میان جنگل‌های انبوه و کوه‌های سر به فلک کشیده واقع شده است و مناظری چشم‌نواز را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهد.

سخن پایانی

روستای کچا با سرسبزی بی‌نظیرش به بهشت ​​گمشده استان گیلان معروف است. از زیبایی‌های آن باید به وجود کلبه‌های جنگلی و خانه‌های قدیمی ساکنان محلی که منظره زیبایی از جنگل را به نمایش می‌گذارند یا رستوران‌ها و کافه‌های سنتی این روستا اشاره کرد. با بازدید از مناظر ناب و خارق‌العاده این روستا، دریچه‌ای دیگر از زیبایی و مناظر طبیعی به روی خود خواهید گشود. پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم که شده به این روستا سر‌ زده و خاطرات خوشی را در ذهن خود ثبت کنید.

 

منبع : dobaresafar.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا